فرودگاه بین‌المللی بجنورد آماده سرمایه‌گذاری است

فرودگاه بین‌المللی بجنورد آماده سرمایه‌گذاری است

http://www.bananews.irمدیر فرودگاه بین‌المللی بجنورد با اشاره به مزیت‌های این فرودگاه گفت: هم اکنون فرودگاه بجنورد آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود امانی‌بنی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، نزدیکی فرودگاه بجنورد به شهر را از مهم‌ترین این مزیت‌ها برشمرد و گفت: ساخت هتل فرودگاهی، نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها، تشریفات خصوصی CIP، از جمله حوزه‌هایی بوده که سرمایه گذاران می‌توانند در این بخش‌ها ورود کنند.
وی افزود: ما از ورود سرمایه گذاران به بخش‌های مختلف سرمایه گذاری در این فرودگاه در چارچوب قوانین شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور و نداشتن موانع پروازی، استقبال کرده و حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.
این مسئول در فرودگاه بین‌المللی بجنورد گفت: برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در این فرودگاه تمهیدات لازم فراهم و حتی جانمایی نیز برای برخی از این طرح‌ها انجام شده است.
امانی‌بنی همچنین از فعالیت شرکت سامانه پرواز بجنورد به منظور انجام پروازهای تفریحی و همچنین آموزش به علاقه‌مندان در قالب هواپیماهای فوق سبک در این فرودگاه هم خبر داد.
وی تصریح کرد: مجوزهای لازم از سوی فرودگاه بین‌المللی بجنورد به سرمایه گذاران این طرح ارائه شده که پس از اخذ مجوزهای نهایی از سازمان هواپیمایی،‌ بعد از چند ماه از کلنگ زنی این آموزشگاه مورد بهره برداری علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
به گفته مدیر فرودگاه بین‌المللی بجنورد، هواپیماهای این شرکت فوق سبک بوده و در قالب آموزشی و تفریحی به علاقه‌مندان خدمات مرتبط را ارائه خواهد کرد.
وی پیش بینی کرد تا قبل از سال جدید کلنگ زنی این مجموعه پروازی در فرودگاه بجنورد انجام شود.
امانی‌بنی اجرای این طرح‌ها را سبب استفاده بهینه از ظرفیت‌های فراهم شده در فرودگاه بجنورد و بهره برداری از این امکانات برشمرد.
*کاهش کنسلی‌ها با افزایش طول باند و تجهیزات فرودگاه بجنورد
امانی‌بنی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره تأثیر اجرای پروژه سطوح پروازی، ساخت ترمینال و محوطه سازی و نصب تجهیزات در کاهش کنسلی‌ها اظهار کرد: بی‌تردید با اجرای این طرح‌ها کنسلی پروازها به فرودگاه بجنورد کاهش چشمگیری خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه پروژه گسترش باند فرودگاه بجنورد هم اکنون در حال اجرا است، افزود: در این راستا از مجموع ۵۴ واحد مسکونی در مسیر گسترش باند، ۵۱ واحد اعیانی خریداری و تخریب و سه واحد نیز برای تخریب در حال پیگیری است.
مدیر فرودگاه بین‌المللی بجنورد مجموع وجوه پرداخت شده برای تملک و تخریب ۵۱ واحد مسکونی را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در مجموع ۱۶۹ عرصه در راستای گسترش باند فرودگاه بین‌المللی بجنورد شناسایی شد.
وی اضافه کرد: هم اکنون هیچ‌گونه بدهی بابت واحدهای اعیانی نداشته و تمام حقوق مالکان پرداخت شده است.
امانی‌بنی بیان داشت: هزینه‌های منازل مسکونی و همچنین زمین‌های واقع در مسیر گسترش باند فرودگاه بجنورد بر اساس کارشناسی‌های روز به مالکان قابل پرداخت است.
مدیر فرودگاه بین‌المللی بجنورد همچنین پرداخت حقوق مالکان عرصه‌های واقع در مسیر حاشیه باند فرودگاه را بر عهده استان دانست و گفت: بر همین اساس تأمین اعتبارات تملک این اراضی باید از طریق دستگاه‌های مرتبط استانی انجام شود.
* فرودگاه بجنورد آماده پذیرش تمام ایرلاین‌ها است
امانی‌بنی همچنین با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در این فرودگاه انجام شده است، گفت: هم اکنون این فرودگاه آماده پذیرش تمام ایرلاین‌ها برای برقراری تماس‌ها از مقاصد بجنورد و یا سایر استان‌ها به فرودگاه مرکز خراسان شمالی است.
وی تصریح کرد: فرودگاه بین‌المللی بجنورد همچنین آمادگی برقراری پروازها از سوی ایرلاین‌ها به خارج از کشور با اولویت عتبات عالیات نیز است.
مدیر فرودگاه بین‌المللی بجنورد با اشاره به اینکه طی ۹ ماه امسال ۲۱۸ پرواز از فرودگاه بجنورد به مقصد تهران و بالعکس انجام شده است، افزود: ۱۲ هزار و ۸۲۴ مسافر وارد فرودگاه بجنورد شده و ۱۳ هزار و ۴۱۱ مسافر از این فرودگاه خارج شده‌اند.

امانی‌بنی یادآور شد: امسال ۵۰ روز فرودگاه بجنورد به خاطر بهسازی و آسفالت باند فرودگاه در ایام تابستان نیز فعالیتی نداشت.
وی همچنین میزان بار ورودی به فرودگاه بجنورد را در همین مدت ۸۰ تن و میزان بار خروجی را ۶۷ تن عنوان کرد.
* سند اراضی فرودگاه بجنورد از ثبت در حال پیگیری است
امانی‌بنی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اسناد اراضی کنونی فرودگاه بجنورد نیز گفت: این اسناد به نام فرودگاه بجنورد در حال بررسی و پیگیری است.
وی اظهار کرد: مستنداتی نیز از اراضی این فرودگاه ارائه شده که امیدواریم در آینده نزدیک این اسناد با نام فرودگاه در اختیار سازمان گذاشته شود.
این مسئول تاکید کرد: تمام اراضی تملک شده برای فرودگاه بجنورد در سنوات گذشته با نام فرودگاه تملک شده و طبیعتاً سند نیز به نام این سازمان زده شده است.
تنها فرودگاه خراسان شمالی در فضایی به وسعت ۲۴۰ هکتار در غرب بجنورد قرار دارد.
این فرودگاه در سال ۷۵ افتتاح شده و هم اکنون روزانه دو پرواز از تهران به بجنورد و بالعکس انجام می‌شود.
پروژه گسترش باند فرودگاه بجنورد به مساحت ۶۰ هکتار نیز در مسیر غرب فرودگاه در حال انجام است.

    نظرات