بازار آرام مسکن در ماههای آینده/ نگرانی از ورود بازیگران غیرحرفه‌ای به بخش مسکن

بازار آرام مسکن در ماههای آینده/ نگرانی از ورود بازیگران غیرحرفه‌ای به بخش مسکن

http://www.bananews.irمعاون وزیر راه وشهرسازی درباره آینده بازار مسکن گفت: پیش‌بینی دفتر برنامه‌ریزی مسکن این است که روند قیمت مسکن آرام خواهد بود و چنانچه قیمت‌ها در بیشتر بخش‌ها با سرعت پیش می‌روند، مسکن هم ناچار است در این زمان حرکت کند و به این وضع نزدیک شود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابوالفضل صومعلو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل برنامه‌ریزی خوب وزارت راه و شهرسازی در تأمین مسکن اقشار کم درآمد، روند افزایشی قیمت مسکن به صورت آرام پیش می‌رود.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی هنگامی که در بازار انتظار تورم پیش آید،‌ در این میان احتمالاتی هم به بخش مسکن وارد می‌شود و آن هم نگرانی از ورود بازیگران غیر حرفه‌ای به بازار است.
وی بیان کرد: در این میان اشخاصی هستند که می‌خواهند سرمایه خود را از طریق بازار مسکن حفظ کنند و ورود بازیگران غیر حرفه‌ای به بخش مسکن و پیامدهای پیش آمده پس از آن خطرناک است.
صومعلو درباره اخذ مالیات از واحدهای مسکن مهر گفت: این مالیات به نحو احسن برطرف و بخشنامه شد. همچنین مشکل تعاونی‌های مسکن برطرف شد چرا که اخیرا برخی مسئولان به دنبال این هستند که کل مالیات را از مسکن مهر حذف کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی تصریح کرد: کلیه این برنامه به کمیسیون عمران و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه شده و اخیرا معاون حقوقی ریاست جمهوی نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.
وی اظهار کرد: از میان دو میلیون و ۱۸۰ هزار واحد شهری‌ ۸۵ درصد از این واحدها مرحله اسکلت‌بندی را گذراده‌اند و علی رغم تغییر اوضاع، هیچ نگرانی برای تکمیل واحدها نداریم.
به گفته صومعلو تکمیل واحدهای مسکن مهر روند عادی خود را طی می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: حتی خدمات پایه‌ای از جمله احداث مساجد، مدارس، فضای سبز ، ساختمان تجاری و پاسگاه برای امنیت شهر که از وظایف وزارت راه و شهرسازی نیست، با تدابیر ویژه در حال احداث است.
وی تصریح کرد: اکنون ۱۳۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، زیر ۲۵ هزار نفر و شهرهای جدید آماده افتتاح است که برخی مشکل آب و برق دارند که برنامه‌ریزی‌های انها نیز انجام شده است.

    نظرات