رییس‌جمهور ۲۲۰۰۰ آپارتمان‌ ۴۰ میلیون‌تومانی افتتاح کرد

رییس‌جمهور ۲۲۰۰۰ آپارتمان‌ ۴۰ میلیون‌تومانی افتتاح کرد

http://www.bananews.ir/دیروز در کمال ناامیدی ناظران مسکن‌مهر، وزارت راه‌وشهرسازی سرانجام موفق شد «تهران» را برای حضور رییس‌جمهور در سلسله مراسم افتتاح واحدهای مسکونی‌مهر، آماده کند تا بخشی از ۲۰۰ هزار واحدی که سه‌سال است در تهران در مراحل احداث قرار دارد، بهره‌برداری شود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مسوولان مسکن‌مهر چندماهی می‌شود که در تکاپوی آماده‌سازی پروژه‌های مسکن‌مهر تهران برای واگذاری رسمی هستند تا بتوانند تهران را از کف جدول افتتاح‌های مسکن‌مهر لااقل به میانه جدول سوق دهند.
در تهران به رغم ساخت بیشترین حجم مسکن‌مهر و همچنین بیشترین نیاز بازار به این واحدها برای بازگشت آرامش به قیمت مسکن، تاکنون کمترین افتتاح رقم خورده و هنوز ساخت بخش زیادی از این واحدها به اتمام نرسیده است به طوری که تا این لحظه نزدیک به ۷۰۰ هزار واحد مسکونی‌مهر در کل کشور به متقاضیان واگذار شده اما در تهران تا دیروز فقط ۱۵ هزار واحد افتتاح شده بود.
روز گذشته اما ۲۲ هزار آپارتمان مسکونی دولتی‌ساز –مسکن‌مهر- در ۴ نقطه استان تهران توسط رییس‌جمهور به بهره‌برداری رسید تا با احتساب افتتاح‌های قبلی، حدود ۵/۱۷ درصد از کل مسکن‌مهر تهران تحویل صاحبانش شده باشد.
میانگین قیمت تمام‌شده واحدهایی که روز گذشته در شهر تهران، شهر جدید پردیس، اسلامشهر و شهریار تحویل متقاضیان شد، ۴۰ میلیون تومان است که از این رقم، ۲۵ میلیون تومان وام بانکی است و متقاضیان عملا با ۱۵ میلیون تومان آورده‌‌نقدی، صاحب این خانه‌ها شده‌اند.
مزه این قیمت، با توجه به نرخ‌های بادکرده آپارتمان‌های بازار مسکن تهران، تا حدودی طعم تلخ تاخیر در افتتاح را برای متقاضیان مسکن‌مهر از بین برده است واز این منظر افتتاح روز گذشته می‌تواند برای دولت یک امتیاز محسوب شود.
آنچه این فرضیه را تقویت می‌کند استقبالی است که در هفته‌های اخیر از طرف جامعه تقاضا برای ثبت‌نام جدید مسکن‌مهر در شهرهایی که پیش‌تر مازاد مسکن ‌مهر در آنها وجود داشت، ایجاد شده است که نشان می‌دهد فاصله حداقل ۱۰۰ میلیون تومانی بین قیمت یک واحد مسکونی مهر در اطراف تهران با قیمت یک واحد معمولی در داخل تهران، مسکن‌مهر را این روزها جذاب کرده است.
به گزارش «دنیای‌اقتصاد» احمدی‌نژاد روز گذشته با هلی‌کوپتر ابتدا به شهر جدید پردیس سفر کرد و از هوا، وضعیت پروژه ۸۰ هزار واحدی مسکن‌مهر پردیس که ساخت آن تازه شروع شده و قرار است تابستان سال آینده به عنوان خاص‌ترین پروژه مسکن‌مهر افتتاح شود را رصد کرد.
گفته می‌شود رییس‌جمهور از اوضاع پردیس اظهار رضایت کرده طوری که او با حضور در اسلامشهر، اعلام کرده است: پردیس یکی از زیبا‌ترین شهرهای ایران خواهد شد.
رییس اداره راه‌وشهرسازی استان تهران درباره ماحصل افتتاح‌های دیروز به «دنیای‌اقتصاد» گفت: اسفند ماه نیز در چنین مقیاسی و دوباره با حضور رییس‌جمهور، افتتاح مسکن‌مهر در تهران خواهیم داشت و احتمالا نوبت پرند خواهد بود.
روز گذشته ۲ هزار واحد مسکونی در بافت‌فرسوده تهران، ۳ هزار واحد مسکن‌مهر در پردیس و مابقی در اسلامشهر و شهریار افتتاح شد.

    نظرات