بررسی طرح‌های توسعه شهری در کشورهای منتخب کلان‌شهرهای آسیایی

بررسی طرح‌های توسعه شهری در کشورهای منتخب کلان‌شهرهای آسیایی

http://www.bananews.irنشست تخصصی بررسی تطبیقی طرح‌های توسعه شهری در کشورهای منتخب کلان‌شهرهای آسیایی ۲۶ بهمن توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) انوشیروان ناصرمستوفی، مسوول دبیرخانه شورای عالی نظارت بر توسعه شهری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این نشست بهره گیری از تجارب کلان شهرهای آسیایی برای رفع مشکلات برنامه توسعه شهری استان تهران است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سال ۹۲، سال بازنگری طرح جامع شهر تهران نامگذاری شده است، از خروجی هایی این نشست در جهت بهبود این روند کمک گرفته خواهد شد تا بتوانیم در این بازنگری، نگاهی به تجربیات جهانی داشته باشیم.

مستوفی در ادامه افزود: هر شهری با مشکلاتی روبه رو است که با رفع آن‌ها می‌توان شاهد افزایش کیفیت زندگی شهروندان باشیم. برای این منظور نیازمند برنامه‌هایی تحت عنوان طرح‌های توسعه شهری هستیم.

وی در ادامه به محورهای مورد بحث در نشست تخصصی بررسی تطبیقی طرح‌های توسعه شهری در کشورهای منتخب کلان‌شهرهای آسیایی اشاره کرد و گفت: سید محسن حبیبی، استاد دانشگاه تهران در شته شهرسازی، به بحث و بررسی نظام تهیه طرح های توسعه شهری در کشور سوریه به ویژه دو شهر دمشق و حلب خواهد پرداخت. سید موسی پور موسوی، مشاور عالی شهردار تهران و دبیر شورای عالی نظارت بر طرح‌های توسعه شهری نیز در خصوص شیوه های توسعه شهری استانبول می پردازند. سپس زهره داوود پور، استاد دانشگاه آزاد قزوین در رشته شهر سازی نیز در خصوص چگونگی عملکرد شهر توکیو در طرح های توسعه شهری صحبت خواهند کرد. غلامرضا کاظمیان استاد دانشگاه علامه طباطبایی در رشته مدیریت شهری نیز درباره شیوه‌های طرح ‌‌های توسعه شهری در چین به خصوص شهرهای پکن، شانک‌های و گوانژو توضیحاتی خواهد داد.

    نظرات