بی توجهی به استانداردهای ساختمان موجب بروز ضایعات نخاعی می شود

بی توجهی به استانداردهای ساختمان موجب بروز ضایعات نخاعی می شود

http://www.bananews.irدبیرکل جمعیت هلال احمر با انتقاد از عدم توجه به استانداردسازی ساختمان و وسایل نقلیه گفت: نتیجه این بی توجهی ها باعث بروز ضایعات نخاعی می شود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد عباسی روز چهارشنبه در همایش معلولان ضایعات نخاعی افزود: امیدواریم شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی، اقدامات موثری در زمینه بسترسازی برای استاندارد سازی ساختمان و وسایل نقلیه انجام دهد چراکه این استانداردسازی ها در پیشگیری از ضایعات نخاعی، نقش موثری دارد.
وی با بیان اینکه حوادث ترافیکی از مهم ترین عوامل بروز ضایعات نخاعی هستند، گفت: سال گذشته حوادث جاده ای، بیش از ۲۰ هزار کشته و ۸۰۰ هزار مجروح برجا گذاشت.
به گفته وی، هم اکنون دو هزار مجروح جانباز ضایعه نخاعی و ۷۰ هزار معلول ضایعه نخاعی در کشور وجود دارد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد این جمعیت نقش موثری در پیشگیری از معلولیت ها و ضایعات نخاعی در حوادث برعهده دارد و با دارا بودن ۴۰۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری و ۳۰۰ شعبه شهرستانی تلاش دارد از اینگونه معلولیت ها پیشگیری کند.
عباسی با بیان اینکه آموزش یکی از راهکارهای پیشگیری بروز ضایعات نخاعی است، گفت: سالانه بالغ بر یک میلیون نفر در دوره های آموزش عمومی و همگانی جمعیت هلال احمر شرکت کرده و با حمل صحیح مصدوم آشنا می شوند چراکه اگر حمل صحیح مجروح در حوادث به درستی انجام نشود منجر به ضایعات برگشت ناپذیری برای مصدومان خواهد شد.
وی تاکید کرد: مهارت آموزی امدادگران نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه هر فرد حادثه دیده ای می تواند دچار ضایعات نخاعی شود و با مهارت های عملیاتی می توان از آن پیشگیری کرد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر یادآور شد این نهاد، وظیفه حاکمیتی در زمینه توانبخشی و درمانی مبتلایان ضایعات نخاعی ندارد با این وجود با همکاری وزارت بهداشت ، بیمارستان فوق تخصصی اعصاب ˈنور افشارˈ واقع در منطقه دارآباد تهران را تا پایان سال به بهره برداری می رساند.

    نظرات