محرومیت تعاونی‌های حمل‌ونقل دریایی از مزایای بیمه

محرومیت تعاونی‌های حمل‌ونقل دریایی از مزایای بیمه

http://www.bananews.ir/مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های حمل و نقل دریایی با اشاره به محرومیت تعاونی‌های حمل و نقل دریایی از یارانه بیمه خدمات درمانی گفت: با وجود آنکه بیشترین میزان حمل و نقل کالا در حوزه حمل و نقل دریایی صورت می‌پذیرد اما متاسفانه این بخش از مزایای بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی محروم مانده است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر سرعت رشد تعاونی‌ها در ایران به لحاظ کمی جلوتر از سرعت رشد کیفی آنهاست و می طلبد که مسئولان این بخش در کنار توسعه کمّی توجه ویژه‌ای به کیفی‌سازی تعاونی‌ها داشته باشند.
وی افزود: اقتصاد تعاونی یک اقتصاد مردم محور است که در آن سرمایه‌های خرد مردمی یک تعاونی را تشکیل می دهد و اعضا خود به صورت مستقیم در تصمیم‌گیری‌های تعاونی نقش دارند.
هاشمی با اشاره به سهم ۹۰ درصدی تعاونی‌های حمل و نقل دریایی از جابه‌جایی مسافر،‌ تعداد تعاونی‌های تحت پوشش این اتحادیه را ۴۳۹ تعاونی با بیش از پنج هزار عضو ذکر کرد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های حمل و نقل دریایی از فرسودگی ناوگان به عنوان یکی از بزرگترین چالشهای پیش روی تعاونی‌های حمل و نقل دریایی نام برد.
وی گفت: دولت می تواند با اعطای تسهیلات ارزان قیمت در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی اقدام و با این کار هم به اقتصاد کشور و ترانزیت کالا و هم فعالان بخش حمل و نقل دریایی کمک کند.
هاشمی تصریح کرد: یکی از تجربه‌های موفق ما در بحث نوسازی ناوگان مسافری دریایی بوده که از چهار سال قبل کار نوسازی ناوگان را آغاز کردیم و سطح ارائه خدمات به مسافران دریایی را به شرایط بسیار مطلوب رساندیم.
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی حمل و نقل دریایی بار و مسافر در بخش دیگری از گفت‌وگو با ایسنا، نبود بیمه تامین اجتماعی را از دیگر مشکلات این تعاونی‌ها برشمرد و ادامه داد: اغلب بخشهای حمل و نقل عمومی از یارانه بیمه خدمات درمانی برخوردار شده‌اند ولی متاسفانه بخش حمل و نقل دریایی که از مهمترین بخش‌های حمل و نقل عمومی به شمار می رود از این یارانه‌ها بی بهره مانده است.
هاشمی با ابراز امیدواری از اینکه بخش حمل و نقل دریایی همچون حمل و نقل عمومی و صیادی در کشور تحت پوشش استفاده از یارانه خدمات درمانی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشترین میزان حمل و نقل کالا به جهت ارزانی هزینه حمل و بالا بودن حجم جابه‌جایی از طریق حمل و نقل دریایی صورت می پذیرد ضروری است تا نقش صنعت حمل و نقل دریایی در اقتصاد کشور بیش از پیش برجسته شود.

    نظرات