بی‌توجهی به فاضلاب رهاشده در کوچه‌های میناب

بی‌توجهی به فاضلاب رهاشده در کوچه‌های میناب

http://www.bananews.irمسئله فاضلاب شهری یکی از مهمترین مشکلات هر شهر و روستاست که این مشکل در شهر میناب به وضعیت نامناسب رسیده و به عنوان خطری است که بصورت خاموش در کوچه و خیابان شهر میناب هر روز مشاهده می‌شود و دیدن این صحنه‌ها برای شهروندان به عنوان مسئله‌ای تکراری در آمده که کمتر کسی به آن توجه می‌کند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این فاضلاب رهاشده از منازل و مغازه‌ها باعث مزاحمت و ناراحتی برای جمه زیادی از شهروندان شده که گاها باعث اختلافات و درگیری‌های بین شهروندان شده و قطعا نیازمند حل این موضوع بصورت اساسی است.
اکثرا افکار عمومی میناب شهرداری را مسئول جمع‌آوری و دفع آب‌های رهاشده در سطح معابر می‌دانند در صورتی که شهرداری بر اساس قانون فقط مسئول جمع‌آوری آبهای سطحی در حین بارندگی است و بر اساس قانون ایجاد و بهره‌برداری تأسیسات مربوط به توزیع آب شهری و همچنین جمع‌آوری و انتقال و تصفیه فاضلاب شهرها در داخل محدوده قانونی شهرهای هر استان به عهده شرکت مستقلی به نام شرکت آب و فاضلاب استان خواهد بود که توسط وزارت نیرو تشکیل خواهد شد.
شهردار میناب در همین مورد گفت: فاضلاب رهاشده در سطح معابر با ایجاد مشکلات همچون تخریب آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها و مسدود شدن کانال‌های دفع آب‌های سطحی ارائه خدمات شهری و نظافت شهر را با مشکل روبرو کرده که در این زمینه شهرداری میناب نیز اقداماتی انجام داده است.
۵۰مورد اخطار به شهروندان رهاکننده فاضلاب
محسن حسین‌پور در خصوص اقدامات انجام شده در مورد دفع فاضلاب شهری افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ مورد اخطار به شهروندانی که اقدام به رهاسازی فاضلاب در سطح معابر می‌کردند و معرفی آنها به مرکز بهداشت و آب و فاضلاب شهری جهت اقدامات قانونی انجام شده است.
وی اضافه کرد: همچنین جهت کاهش میزان مشکلات ایجاد شده ناشی از این موضوع جهت ارائه مناسب خدمات شهری بیش از چهار حلقه چاه دفع آب فاضلاب منازل از سوی شهرداری حفر شده و کانال‌های فاضلاب بصورت هفته‌ای توسط شهرداری تخلیه می‌شود که این موضوع باعث ایجاد بار مالی بسیار و همچنین صرف وقت و دور شدن از انجام وظایف خاص شهرداری شده است.
حسین‌پور در پایان با بیان اینکه تاکنون چندین کمیته با حضور ادارات مختلف تشکیل شده، اظهار کرد: متاسفانه اقدامات سازنده عینی انجام نشده و جهت حل این معضل نیازمند مشارکت فعال سایر ادارات هستیم و شهرداری میناب نیز همچون سابق همکاری لازم را در حوزه‌های مختلف خواهد داشت و این مشکل به تنهایی توسط شهرداری قابل حل نخواهد بود.

    نظرات