قیمت زمین بااجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها تغییر نمی کند

قیمت زمین بااجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها تغییر نمی کند

www.bananews.irتهران- مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسکن فرهنگیان استان تهران گفت: با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها، شاهد تغییر قیمت زمین نخواهیم بود.

'علی تدین' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها احتمال افزایش قیمت مصالح ساختمانی وجود دارد، ابرازامیدواری کرد دولت با در نظر گرفتن بسته های حمایتی در این بخش از افزایش بیش از اندازه قیمت ها جلوگیری کند.

به گفته وی دولت در این خصوص بسته های حمایتی برای واردات مصالح ساختمانی در نظر گرفته است تا ضمن پیشگیری از سوء استفاده سود جویان ،از ادامه رکود سرمایه گذاری در این بخش مهم از اقتصاد جلوگیری کند.

تدین هدفمندکردن یارانه ها را کار بسیار بزرگی دانست که کشور باید پیش از این آن را اجرا می کرد.

به گفته وی با اجرای این قانون ، عدالت اقتصادی برقرار می شود ،اجناس قیمت واقعی خود را پیدا کرده و تمام اقشار جامعه به طور مساوی از منابع کشور بهره مند می شوند.

وی بابیان اینکه در هر دهه شاهد دو یا سه سال رکود در بخش مسکن هستیم و پیش بینی می شود به پایان رکود مسکن در این دهه نزدیک می شویم، تصریح کرد که نمی توان منکر نیاز کشور به ساخت مسکن شد.

تدین افزود: اگر ساخت و ساز در بخش مسکن همچنان راکد بماند، شاهد بروز بحران در اجاره بها و افزایش بیکاری خواهیم بود و امیدواریم دولت با اعطای تسهیلات ویژه و حمایت از سازندگان مسکن از ادامه این روند جلوگیری کند.

    نظرات