کسری ۸ هزار میلیارد تومانی برای ادامه طرح مسکن مهر

کسری ۸ هزار میلیارد تومانی برای ادامه طرح مسکن مهر

برای ساخت ۹۳۰ هزار واحد مسکونی نیاز به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است که در حال حاضر حدود ۸ هزار میلیارد تومان کسری وجود دارد.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با تشریح آخرین فعالیت‌های مسکن مهر، از کسری ۸ هزار میلیارد تومانی برای ادامه این طرح و کندی در اجرای مسکن مهر بافت‌های فرسوده و افزایش میزان صنعتی‌سازی در طرح مسکن مهر تا ۱۰ درصد خبر داد.

ایرج رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: تاکنون حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۹۳۰ هزار واحد مسکونی پرداخت شده است و برای ادامه ساخت این تعداد واحد نیاز به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است که در حال حاضر حدود ۸ هزار میلیارد تومان کسری وجود دارد.

به گفته رهبر از مجموعه ۱۲ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته به ساخت یک میلیون واحد مسکونی، ۷ هزار میلیارد تومان آن به طور کامل پرداخت شده است و ۵ هزار میلیارد دیگر در حال به صورت تدریجی پرداخت می‌شود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران در ادامه از ساخت واحدهای آموزشی در شهرهای جدید توسط انبوه‌سازان براساس تعهد صورت گرفته بین آموزش و پرورش و انبوه‌سازان خبر داد و گفت: در حال حاضر انبوه‌سازان واحدهای آموزشی را تا مرحله اسکلت و فونداسیون ساخته و برای تکمیل آن به آموزش و پرورش واگذار می‌کند.

وی گفت: خط اعتباری ساخت مراکز آموزشی شهرهای جدید را از طریق تسهیلات مسکن مهر تامین می‌شود.

رهبر همچنین از کندی اجرای بهسازی و نوسازی در بافت‌های فرسوده به دلیل مشکلات خاص این بافت‌ها خبر داد.

 

    نظرات