قالیباف: دوران «بگم بگم» تمام شد

قالیباف: دوران «بگم بگم» تمام شد

http://www.bananews.ir/شهردار تهران درباره وارد کردن برخی اتهامات به وی از سوی رسانه‌های منتسب به دولت، گفت: من فکر می‌کنم فضای بگم بگم دیگر گذشته و قدیمی شده و جامعه هم از اهداف اینگونه رفتارها آگاه است و مردم از اینگونه اعمال دوری می‌کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدباقر قالیباف در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در پاسخ به این سوال که ۸ سال پیش شما کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بودید و امروز هم به عنوان یکی از گزینه‌های جدی در این حوزه مطرح هستید، اما بارها گفته اید که «از سیاست متنفرم»؛ این دو چطور با هم قابل جمع است، گفت: آنچه من گفتم مبتنی بر تنفر از سیاست بازی بوده است نه اصل سیاست.
قالیباف، نمونه مشکلات در فضای سیاسی ناسالم را جریانات اخیر در کشور خواند و افزود: چرا در فضای سیاسی کار به جایی می‌رسد که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «این کار خلاف قانون، خلاف شرع و خلاف اخلاق است.» نگرانی ما از شکل‌گیری و دامن زدن به فضای سیاسی آلوده به اینگونه بحث‌ها است وگرنه مگر یک مجموعه، نظام، جامعه و فردی که ادعای یک حرکتی می‌کند و بخواهد در عرصه داخلی و بین‌المللی وارد شود، آیا می‌تواند بگوید که من از سیاست بدم می‌آید؟ وی تاکید کرد که آن بخش از بی‌صداقتی‌ها، پرده دری‌ها، ریاکاری‌ها و آن چیزهایی که متاسفانه در سال‌های اخیر در کشور باب شده است مورد انتقاد بنده است.

 

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره اینکه اگر رییس دولت آینده باشید با تعهدی که دولت فعلی ایجاد کرده فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت نقدی به مردم را چگونه دنبال خواهید کرد؟ گفت: اصل اجرای هدفمندی درست است، اما این موضوع یک بسته کامل و جامعی است که باید همه آن را اجرا کنند.
قالیباف افزود: هدفمندی یارانه‌ها باید ادامه یابد اما به صورت هدفمند که در این راستا یک سری از یارانه‌ها باید به صورت مستقیم و یک سری دیگر به صورت غیر مستقیم پرداخت شود.
وی، اولین نکته در چگونگی ادامه هدفمندی یارانه‌ها را تعیین جایگاه دهک‌های برخوردار و غیر برخوردار خواند و یادآور شد: در روستاها هم نیازمند ارائه یارانه مستقیم برای تامین معیشت و هم نیازمند پرداخت یارانه غیر مستقیم برای توسعه کشاورزی و تولید محصولات هستیم. بخشی از جامعه که درآمد بالایی دارند بعید به نظر می‌رسد نیاز به افزایش یارانه نقدی داشته باشند، اما برای سرمایه‌گذاری و تولید باید نسبت به تسهیل این روند به آنها کمک کرد و در این حوزه یارانه‌های مشخص برای آنها در نظر گرفت. بخشی از جامعه هم که اقشار حقوق‌بگیر هستند که برای عدم احساس تورم و جبران برخی اضافه هزینه‌ها نیازمند دریافت یارانه هستند.

 

    نظرات