مدیرعامل آبفای کشور: کشور با مشکل کمبود آب و خشکسالی مواجه است

مدیرعامل آبفای کشور: کشور با مشکل کمبود آب و خشکسالی مواجه است

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به این‌که روزهای پایانی سال ۹۱ روزهای مبارکی برای صنعت آب و فاضلاب کشور است بر تعدد قراردادهایی که در این حوزه بسته می‌شود تاکید کرد و گفت: در برخی مناطق درگیری‌های اجتماعی و اختلاف‌های جدی بین برخی استان‌ها بر سر منابع آب وجود دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدمهدی ثمره هاشمی در مراسم امضای قرارداد احداث و بهره‌برداری تاسیسات فاضلاب شهرهای فردوس و اسلامیه به روش بیع متقابل با اشاره به لب شور بودن آب شرب خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر کل کشور با مشکل کمبود آب و خشکسالی مواجه است.

وی با تاکید بر این‌که استان خراسان جنوبی جزو مناطق کم آب و کم باران است و آب با کیفیت و منابع زیر زمینی قوی ندارد، اظهار کرد: باید از منابع آب کشور برای شرب و سپس کشاورزی و صنعت تمام مناطق استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر شیرین سازی آب دریا در جنوب و شمال کشور و سرمایه‌گذاری‌های خوبی که دراین حوزه صورت گرفته است، گفت: به نظر می‌رسد در دو- سه سال اخیر استقبال بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب کشور بسیار خوب بوده و این مسیر با سرعت ادامه دارد.

ثمره هاشمی با تاکید بر این‌که قراردادی که امروز امضا شد قدم خیری در راستای تامین آب استان خراسان جنوبی است، گفت: باید توجه داشت که در خراسان جنوبی آب سطحی وجود ندارد و این پروژه می‌تواند برای مصرف و موارد گوناگون بسیار کمک کند.

وی با اشاره به لزوم بازیافت آب اظهار کرد: از پس‌آب تصفیه خانه برای مصارف صنعت و کشاورزی می‌توان استفاده کرد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به زمان اجرای پروژه در قرارداد که ۲۴ ماه در نظر گرفته شده است گفت: طرح اولیه قرارداد مربوط به سال ۸۶ است بنابراین با توجه به استفاده از فن‌آوری‌های جدید در هر سال انتظار می‌رود زمان طرح به ۱۸ ماه کاهش پیدا کند.

ثمره هاشمی با تاکید بر لزوم بازنگری نسبت به پروژه برای کاهش هزینه و افزایش سرعت اجرا با توجه به زمانی که از طرح اولیه قرارداد گذشته است گفت: اجرای پروژه باید به شکلی باشد که تاسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب فردوس حداقل برای ۶۰ سال کار کند.

اختصاص ۱۷ میلیون یورو به پروژه فاضلاب بیرجند

در ادامه مراسم امضای قرارداد احداث و بهره برداری تاسیسات فاضلاب شهرهای فردوس و اسلامیه دکتر حسین بنکداری - معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور – به اختصاص دومین وام اکو به تاسیسات فاضلاب بیرجند اشاره کرد و گفت: این وام به مبلغ ۱۷ میلیون برای فاضلاب بیرجند درنظر گرفته شده است.

وی افزود: در آینده‌ای نه چندان دور در استان خراسان جنوبی شاهد تغییر وتحول خواهیم بود.

    نظرات