با ۱۰۰ میلیون کجای تهران می‎توان خانه خرید؟

با ۱۰۰ میلیون کجای تهران می‎توان خانه خرید؟

http://www.bananews.ir/سرمایه گذاری در مسکن نیز برای مردم به قدری سودآور شده است که تقریبا همه متقاضیان خرید مطمون هستند که هروقت خانه بخرند دیر نیست به عبارتی این روزهای بازار مسکن مصداق‌ همان ضرب المثل معروف است که می‌گوید ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) افکارنیوز در ادامه نوشت: هرچند بالا‌ترین متوسط قیمت معامله شده در بهار ۱۳۸۴ یک میلیون و ۷۴ هزار تومان در منطقه سه تهران بود اما بر اساس گزارش وزارت مسکن در تابستان ۱۳۸۵ متوسط قیمت یک مترمربع مسکن آپارتمانی در شهر تهران در بهار ۱۳۸۴ یعنی در آستانه روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد معادل ۵۸۷ هزار تومان برآورد شد.

گزارش مرکز آمار در اوایل سال جاری نیز نشان می‌دهد که متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران در تابستان سال ۹۰ معادل ۲ میلیون و ۸۳ هزار تومان بوده است.

 

در تازه‌ترین گزارش مرکز آمار، متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی در تهران در تابستان سال جاری به «۲۶ میلیون و ۲۹۰ هزار ریال» افزایش یافته است.

قیمت اعلام شده حاکی از افزایش «۱۷. ۱ درصدی» مبلغ مزبور نسبت به فصل بهار سال جاری و افزایش «۳۳. ۶ درصدی» آن نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

بر اساس این گزارش، همچنین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی در شهر تهران در تابستان سال جاری «۲۷ میلیون و ۵۷۶ هزار ریال» بوده است که نسبت به بهار سال جاری «۹ درصد» و نسبت به فصل مشابه سال گذشته «۳۲. ۳ درصد» افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش‌ها در حالی ارائه می‌شود که تهیه یک سرپناه برای بسیاری از جوانان که خود بتوانند مالک آن باشند بسیار دشوار شده است. برای همین منظور کافیست قیمت مسکن را از سال ۸۹ تا همین امسال بررسی کنیم.

قیمت‌ها در سال جاری به گونه‌ای افزایش یافته است که هم اکنون با ۱۰۰ میلیون تومان پول تهیه یک آپارتمان مناسب کمی دشوار به نظر می‌رسد.

در حال حاضر آپارتمانی ۳۸ متری که در طبق زیر همکف یک ساختمان در خیابان شکوفه تهران قرار دارد، با قیمت هر متر ۲ میلیون و ۱۰۵ متر عرضه می‌شود که قیمت کل آن حدود ۸۰ میلیون تومان می‌شود. این آپارتمان ۱۷ساله، یک اتاق خواب دارد.

آپارتمان ۷۵ متری دیگری نیز واقع در خیابان هنگام، با اینکه در زیر زمین ساختمانی نوساز واقع است تنها متری ۱میلیون و ۳۳۰میلیون تومان قیمت دارد که قیمت کل آن را برابر ۱۰۰میلیون تومان می‌کند.

واحد ۳۳متری زیرزمینی دیگری که در خیابان دماوند واقع شده است را می‌توان با ۱۰۰میلیون تومان خریداری کرد. هر متر مربع این واحد نقلی، ۲میلیون ۴۸۴هزار تومان ارزش گذاری شده است که البته در توضیحات آن، آمده است که متقاضی تنها با ۶۱میلیون تومان پول نقد می‌تواند این واحد را خریداری کند؛ چرا که ۱۰میلیون تومان وام دارد و ۱۰میلیون تومان نیز در رهن مستاجر است.

در میان فهرست ۱۰۰میلیون تومانی‌ها، نام واحد ۶۰متری واقع در اشرافی اصفهانی به چشم می‌خورد. این واحد ۶۰متری در طبقه سوم یک ساختمان در شهرک نفت است که هر متر مربع آن یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان ارزش دارد و قیمت کل این واحد نیز برابر ۹۶میلیون تومان است.

با ۱۰۰میلیون تومان بودجه برای خرید خانه در مناطق جنوب شرقی تهران و جنوبی تهران می‌توان مواردی را پیدا کرد. در خیابان پیروزی، بلوار نیکنام، یک واحد آپارتمان ۱۹ ساله بازسازی شده ۵۵متری، با قیمت هر متر ۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان و قیمت کل ۱۰۰ میلیون تومان قابل خریداری است.

همچنین در خیابان صفای شرقی میدان امام حسین یک دستگاه آپارتمان ۳۴ متری با بودجه ۹۵میلیون تومان قابل خریداری است.

سال گذشته چه سرپناهی می‌شد خرید؟

درحالیکه امسال با ۱۰۰ میلیون تومان تنها واحدهای بسیار نقلی که اگر نقلی هم نباشند در زیر زمین هستند، قابل خریداریست که در مدت مشابه سال گذشته با همین بودجه می‌شد واحدی با قیمت مناسب، متراژ مناسب و محله مناسب پیدا کرد. برای مثال یک دستگاه آپارتمان ۵۵متری واقع در خیابان شریعتی تهران سال گذشته با قیمت ۹۴ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده بود که تنها ۱۴سال از سن ساختش می‌گذشت.

همچنین در دی ماه ۹۰ می‌شد با این بودجه یک اپارتمان ۲خوابه ۸۳ متری را در خیابان دماوند تهران خریداری کرد.

در حالیکه امسال در خیابان پیروزی تهران با ۱۰۰میلیون تومان یک واحد ۵۵ متری به سختی پیدا می‌شود که اگر کسی سال گذشته با ۱۰۰ میلیون تومان بودجه خواهان خریداری آپارتمان در این منطقه بود می‌توانست آپارتمانی ۶۶متری را نه با ۱۰۰ میلیون لکه با ۷۰ میلیون تومان پول نقد خریداری کند. همچنین در اسفند ۹۰ می‌شد با ۸۸ میلیون تومان پول نقد آپارتمانی نوساز با ۵۵ متر مربع مساحت، در میدان بروجردی واقع در خیابان پیروزی تهران تهیه کرد.

هرچند که امسال نمی‌توان با ۱۰۰میلیون تومان حتی نیم نگاهی به مناطق مسکونی بالای شهر تهران انداخت که سال گذشته اوضاع به گونه‌ای دیگر بود. درحالیکه امسال، یک واحد ۳۳ متری را می‌توان در زیر زمین یکی از ساختمان‌های خیابان دماوند تهران خریداری کرد که سال گذشته با ۸۴ میلیون تومان امکان تهیه یک واحد ۳۰متری در خیابان فرمانیه تهران وجود داشت. همچنین در فهرست ۱۰۰ میلیونی‌های پارسال، یک دستگاه آپارتمان ۴۱متری در خیابان قلهک تهران آن هم نه ۱۰۰ میلیون بلکه ۸۸ میلیون تومان قابل خریداری بود.

در حالی در سال گذشته با ۸۰ میلیون تومان امکان تهیه یک واحد آپارتمان مناسب برای سکونت وجود داشت که امسال با ۱۰۰ میلیون تومان پول نقد امکان تهیه چنین آپارتمانی کمی دشوار شده است. خدا عالم است که یک سال بعد در سال ۹۲ چه بر سر پول ملی و تورم مسکن می‌آید!

    نظرات