۱۴ نفر بر اثر سیلاب در استان کرمان مفقود شدند

۱۴ نفر بر اثر سیلاب در استان کرمان مفقود شدند

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی استانداری کرمان گفت: ۱۴ نفر بر اثر شدت بارندگی های سه روز گذشته و جاری شدن سیل در این استان مفقود شده اند که تلاش برای یافتن آن ها ادامه دارد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)ˈمحمدجواد کامیابˈ ظهر دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۱۲ نفر در مناطق عشایری شهرستان ریگان و دو نفر در بخش جبالبارز مفقود شده اند.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان ادامه داد: در روزهای گذشته نیز شش نفر در شهرستان شهربابک و چهار نفر در شهرستان جیرفت بر اثر سیل مفقود شده بودند که با کمک های امدادی نجات یافتند.

کامیاب اظهار کرد: دو هزار و ۳۶۲ نفر در قالب ۸۵۸ خانوار بر اثر سیل در استان کرمان حادثه دیده اند که ۵۵ نفر آن ها از سیل نجات یافتند.

معاون استاندار کرمان گفت: همچنین ۳۰۰ خانوار امدادرسانی و ۱۹۰ خانوار در سطح استان اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون راه ارتباطی ۱۶۷ روستا در سطح استان بسته است که شهرستان های ریگان، جیرفت، رودبار، کرمان، فهرج و فاریاب به ترتیب با ۷۰، ۲۰، ۲۰، ۱۵، ۱۲ و ۱۰ روستا بیشترین راه های ارتباطی مسدود را دارد.

وی افزود: همچنین ۱۳۴ روستا دچار آبگرفتگی شده اند که بیشتر آن ها مربوط

به نرماشیر و رودبار هر یک با ۳۰ روستا، قلعه گنج و عنبرآباد هر یک با ۱۵ روستا و ریگان و فاریاب هر یک با ۱۰ روستا است.

وی ادامه داد: ۷۲ روستا در سطح استان نیز مشکل قطعی برق داشت که بسیاری از این موارد با تلاش گروه های شرکت های توزیع نیروی برق در حال برطرف شدن است.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه بر اثر این سیل ۷۰ خانه در مناطق روستایی تخریب شده، افزود: ۷۹ مورد قطع آب و ۱۶ مورد قطع خطوط ارتباطی تلفن داشتیم که بیشتر قطعی های مربوط به مخابرات در شهرستان نرماشیر اتفاق افتاده است.

کامیاب خاطرنشان کرد: محورهای ارتباطی ˈرودبار - ایرانشهرˈ و ˈشهداد - نهبندان - خراسان جنوبیˈ به علت شدت بارندگی ها و طغیان رودخانه بسته است و در محورهای ارتباطی ˈریگان - ایرانشهرˈ و ˈفهرج - زاهدانˈ نیز به مردم توصیه می شود که از تردد غیرضروری خودداری کنند.

وی به کمک های امدادی هلال احمر به روستاهای سیل زده استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۷۵ نیروی عملیاتی در قالب ۴۳ تیم برای کمک رسانی به سیل زدگان وارد عمل شده اند.

کامیاب افزود: ۲۰۴ چادر، هزار و ۲۷۷ تخته پتو، هزار و ۸۷۸ کیلوگرم نایلون، ۱۶۰ چراغ والور و ۱۲۴ تخته موکت بین مردم حادثه دیده از این سیل توزیع شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در بحث موادغذایی نیز به ۳۰۰ خانوار، هزار و ۴۴۹ قوطی کنسروجات، هزار و ۲۰۰ بطری آب آشامیدنی و ۱۲۴ کیلوگرم روغن کمک رسانی شد.

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: میزان خسارت وارد شده بر اثر بارندگی های شدید روزهای اخیر پس از بررسی های لازم و جمع آوری تمامی گزارش ها از مناطق مختلف استان اعلام خواهد شد.

بارش باران بهاری که از اوایل این هفته در سراسر استان کرمان آغاز شده همچنان ادامه دارد.

    نظرات