جابجایی ۵ میلیون مسافر نوروزی با شناورهای بنادر و کشتیرانی

جابجایی ۵ میلیون مسافر نوروزی با شناورهای بنادر و کشتیرانی

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: پنج میلیون مسافر نوروزی با ۴۶ شناور خریداری شده توسط سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جابجا شدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در مراسم بهره‌برداری از نخستین بندر خصوصی کشور در شهرستان مرزی آستارا خاطرنشان کرد: احداث بندر، سبب توسعه اقتصادی، افزایش درآمد ناخالص ملی، اشتغال پایدار و دوستی و ارتباط با کشورهای خارجی می‌شود.

وی ادامه داد: از این باب دولت نهم و دهم با توسعه زیرساخت‌های بندری در کشور یک کار ارزشمند و ماندگاری را انجام داده است.

نیکزاد افزود: ظرفیت اسمی بنادر ایران در سال ۱۳۸۴ معادل ۱۱۰ میلیون تن بود، که این رقم در پایان سال ۱۳۹۱ به ۱۸۴ میلیون تن معادل ۱٫۶۴ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر دولت در جمهوری اسلامی ایران، ۱۱ بندر اصلی و ۵۰ بندر فرعی را سرمایه‌گذاری کرده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود به افزایش ۲۸ برابری ظرفیت کانتینری کشور اشاره و تاکید کرد: در بحث کانتینر تا سال ۱۳۸۴ معادل ۷۵ میلیون TU بوده که در پایان سال ۱۳۹۱ به ۵٫۵۲ میلیون TU افزایش داشته است.

وی از ظرفیت بالای جابجایی مسافر در کشور و رشد ۲٫۹ برابری آن سخن گفت و تاکید کرد: چهار میلیون نفر جابجایی در سال ۱۳۸۴ به رشد ۱۴ میلیون نفر جابجایی در سال گذشته افزایش یافته است.

نیکزاد در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: در ایام نوروز ۱۳۸ میلیون نفر جابجایی ثبت شد که ۶۱ میلیون نفر با وسایط نقلیه عمومی بوده است.

وی توضیح داد: از این میزان پنج میلیون نفر با استفاده از ۴۶ شناور خریداری شده توسط سازمان بنادر و کشتیرانی در بین بنادر کشور جابجا شده‌اند.

وی در پایان بیان کرد: سرمایه‌گذاری ۲٫۵۷ میلیارد ریالی در سال ۱۳۸۴ به ۲۷ میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۱ تغییر یافته است که در این بخش رشد ۱۱٫۵ برابری داشته‌ایم.

 

در آیین بهره‌برداری از این بندر که با مشارکت شرکت خدمات و دریانوردی کاوه در مدت ۲۲ ماه احداث شده است، محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور، صدر مدیرعامل بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی، کیهان هاشم‌نیا استاندار گیلان، نمایندگان شهرستان‌های فومن، آستانه اشرفیه و آستارا و جمعی از مدیران استان‌های گیلان، اردبیل، خوزستان و شهرستان آستارا حضور داشتند.

    نظرات