رد پیش‌بینی آمریکایی درباره زلزله ۱۰ ریشتری

رد پیش‌بینی آمریکایی درباره زلزله ۱۰ ریشتری

http://www.bananews.ir/دیروز برخی خبرگزاری‌های داخلی از چاپ یک پیش‌بینی درباره زلزله بزرگ در خاورمیانه، در یک روزنامه آمریکایی موسوم به «الوطن» خبر دادند و نوشتند: در این روزنامه گزارش مرکز زمین‌شناسی آمریکا درباره احتمال وقوع زلزله ۱۰ ریشتری از ۵ تا ۱۰ اردیبهشت در منطقه خاورمیانه منتشر شده و از تخریب کل منطقه در اثر این زلزله گفته شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اما دکتر میرزایی رییس مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، درباره این خبر به «دنیای‌اقتصاد» گفت: با سابقه‌ای که از مرکز زمین‌شناسی آمریکا دارم، کاملا بعید است این مرکز، از چنین ادبیاتی درباره زلزله استفاده کند. این پیش‌بینی غیرعلمی و غیرکارشناسی و ساخته ذهن بعضی افراد است.
همچنین خبرگزاری آنلاین نیز درباره این خبر، به نقل از یک زلزله‌شناس ایرانی نوشت: در مکاتبه‌ای که چند ساعت بعد از انتشار خبر پیش‌بینی زلزله ۱۰ ریشتری، با یک زلزله‌شناس عضو مرکز زمین‌شناسی آمریکا انجام دادم، او درباره صحت‌وسقم این خبر، مکتوب اعلام کرد «این متن سیاه از کجا آمده است؟ این متن کاملا ساختگی است و هیچ کارمند مرکز زمین‌شناسی آمریکا از چنین ادبیاتی استفاده نمی‌کند.»

 

    نظرات