در فروردین چه تعداد خانه خرید و فروش شد؟

در فروردین چه تعداد خانه خرید و فروش شد؟

http://www.bananews.ir/با وجود اینکه بنگاه‌داران از رکود بازار مسکن و مردم از افزایش قیمت‌ها گلایه دارند نزدیک به ۱۰۰ هزار قرارداد خرید و فروش مسکن در نخستین ماه سال جاری منعقد شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) از میزان قراردادهای منعقد شده طی اولین ماه امسال، خرید و فروش‌ها بیشترین سهم معاملات و پس از آن قراردادهای اجاره در رتبه دوم در کل کشور را به خود اختصاص داده است.

بر اساس اعلام اتحادیه کشوری مشاوران املاک، نخستین ماه امسال شاهد ثبت بیش از ۹۹ هزار قرارداد مسکن در کل کشور بودیم که سهم استان تهران به ۱۸هزار قرارداد و شهرستان‌های تهران به بیش از ۱۱ هزار قرارداد است.

به گفته برخی بنگاه‌داران، فروردین‌ ماه هر سال شاهد افزایش خرید و فروش‌ نیستیم چراکه هنوز قیمت‌ها جایگاه خود را نیافته‌اند و بازار تابع شرایط سال گذشته است اما امسال این وضعیت کمی تغییر کرد و عده‌ای از خریداران به هر دلیلی که شاید مهمترین آن ترس از گران‌ شدن مسکن است، استقبال نسبتا خوبی داشته‌اند.

بر این اساس در اولین ماه امسال شاهد ثبت نزدیک به ۷۰ هزار قرارداد خرید و فروش و بیش از ۲۴ هزار قرارداد اجاره بودیم.

با پیش‌بینی‌های مطرح شده از سوی برخی دست‌اندرکاران،‌ به نظر می‌رسد روند خرید و فروش تا زمان تثبیت قیمت‌ها به همین روال باشد و شاید نگرانی از افزایش دوباره قیمت‌ها بر افزایش تعداد خرید و فروش‌ها موثر باشد.

    نظرات