از ۳ دستگاه ترن‌ست و ۱۲ واگن مسافری بهره‌برداری شد

از ۳ دستگاه ترن‌ست و ۱۲ واگن مسافری بهره‌برداری شد

http://www.bananews.ir/امروز- شنبه - با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، از سه دستگاه ترن‌ست و ۱۲ واگن مسافری ساخت داخل بهره‌برداری شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ترن‌ست و واگن‌های مسافری ساخت داخل با هدف توسعه و بهسازی ناوگان ریلی جهت ارتقای سطح خدمات، افزایش رضایت‌مندی مسافران و افزایش ظرفیت ناوگان ریلی بهره‌برداری شد.

این مجموعه با همکاری شرکت واگن پارس و گروه صنعتی پلور سبز انجام شد تا ظرفیت جابه‌جایی مسافر در ناوگان ریلی کشور به ۵۴۰ هزار نفر افزایش یابد.

این ترن‌ست‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند با سرعت و ایمنی بالا روی خطوط غیر برقی حرکت کنند.

کل مجموعه ترن‌ست از طریق کابین راننده مستقر در انتهای ترن‌ست قابل کنترل است.

ترن‌ست‌ها به دلیل برخورداری از طراحی پیشرفته در بخش بوژی و آلت ناقله، سیستم تهویه متبوع و مناسب و بالا بودن قابلیت اطمینان به دلیل تقسیم روی کشش بین واگن‌ها، ایمنی و سرعت بالایی را تامین می‌کنند.

 

بهره‌برداری از سه ترن‌ست جدید در حالت یک سیر در روز، سالانه بالغ بر ۲۷۰ هزار سفر و در حالت دو سیر در روز سالانه بالغ بر ۵۴۰ هزار سفر به ظرفیت حمل ونقل ریلی مسافری اضافه می‌کند.

حداکثر سرعت بهره‌برداری از سه ترن‌ست رونمایی شده امروز، ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است.

ارزش این سه دستگاه ترن‌ست ۱۵ میلیون یورو معادل بیش از ۴۵۰ میلیون ریال است.

همچنین در این مراسم، سری جدید واگن‌های مسافری شرکت گروه صنعتی پلور سبز به دست متخصصان ایرانی با استانداردهای راه‌آهن ایران با ظرفیت حمل ۴۰ نفر بهره‌برداری شد.

ارزش ۱۲ واگن مورد نظر ۸٫۴ میلیون یورو است که صرفه‌جویی ارزی حدود ۲۷ میلیارد تومان را به همراه دارد.

    نظرات