ریل‌های بلاتکلیف اصفهان...

ریل‌های بلاتکلیف اصفهان...

http://www.bananews.ir/معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: هیچ کارشناسی مترو را برای شهری تاریخی مانند اصفهان توصیه نمی‌کند، اما تراموا که اصولا برای شهرهای تاریخی تعریف شده است، توصیه می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی نوریان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تا پایان دولت نهم ۱۸ درصد از اعتبار خرید اتوبوس بر عهده شهرداری‌ها و مابقی توسط دولت تامین می‌شد،‌ اظهار کرد: در سال ۸۶ نزدیک به ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری اصفهان تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در دولت دهم این کمک هزینه پرداخت نشد و از سه سال پیش هیچ اتوبوسی از سوی دولت به شهر اصفهان تحویل داده نشد و در دو سال گذشته ۱۵۰ دستگاه اتوبوس با استفاده از هزینه شهرداری اصفهان خریداری و در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی قرار داده شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها موجب افزایش ۱۲ درصدی مسافران ناوگان اتوبوس رانی اصفهان شد،‌ افزود: در ابتدای راه‌اندازی BRT تصور می‌شد که روزانه ۴۰ تا ۶۰ هزار نفر توسط این ناوگان جابه‌جا شوند اما هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در روز توسط این خطوط جابه‌جا می‌شوند.

نوریان با اشاره به اینکه تعداد تاکسی‌ها در دولت نهم از ۱۲ هزار دستگاه به ۲۵ هزار دستگاه افزایش پیدا کرد، گفت: بزرگ‌ترین مشکل شهر اصفهان در بخش تاکسیرانی مشکلاتی است که نبود پول خرد بین مسافر و راننده ایجاد می‌کند که با نصب دستگاه‌های تاکسی‌متر و پرداخت کرایه از طرق کارت هوشمند این مشکل نیز به زودی برطرف می‌شود.

 

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰۰ تاکسی مجهز به تاکسی متر شده‌اند و ۱۰۰۰ دستگاه نیز در نوبت هستند و تا پایان سال جاری ۱۵ هزار تاکسی شهر اصفهان به تاکسی متر مجهز خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به اینکه امید می‌رود فاز نخست خط یک متروی اصفهان تا پایان خردادماه به بهره برداری برسد، گفت: فاز نخست خط یک متروی اصفهان از خیابان پاسداران تا میدان شهدا به بهره برداری خواهد رسید و بیش از ۳۰ درصد مسافران حمل و نقل عمومی در این مسیر را پوشش خواهد داد.

نوریان با اشاره به اینکه پیاده رو سازی خیابان چهار باغ عباسی منوط به آزاد سازی کامل خیابان باغ گلدسته است،‌ اضافه کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری اصفهان ایجاد مسیرهای ویژه برای تردد دوچرخه است تا فرهنگ دوچرخه سواری میان شهروندان اصفهانی دوباره احیاء شود.

وی با بیان اینکه طرح زوج و فرد در اصفهان به دلیل مشکلات و کمبود نیروی راهور به درستی اجرا نشد، ادامه داد: یکی از برنامه‌ها برای سال جاری خرید و نصب دوربین‌های ثبت تخلف محدوده طرح زوج و فرد است که پیش بینی می‌شود تا پایان مهرماه سال جاری محقق شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص چگونگی اجرای خطوط تراموا در اصفهان گفت: هیچ کارشناسی مترو را برای شهری تاریخی مانند اصفهان توصیه نمی‌کند، اما تراموا اصولا برای شهرهای تاریخی تعریف شده است.

نوریان ادامه داد: متاسفانه تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز تراموا در خارج از کشور تهیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماهانه در معابر شهر اصفهان ۲۷ نفر کشته می‌شوند، گفت: از این تعداد ۱۷ نفر عابر پیاده هستند و فرهنگ سازی در خصوص مشکلات ترافیکی بر عهده ما نیست، بیش از ۷ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌های اصفهان خاک می‌خورد و هیچ کس برای تحویل گرفتن آن‌ها اقدام نمی‌کند و تخلفات به شکل دیگری ادامه پیدا می‌کند، متاسفانه در اصفهان با یک قانون گریزی در اصفهان روبه‌رو هستیم.

    نظرات