پنج هزار پروژه نیمه تمام در وزارت راه و شهرسازی در حال اجراست

پنج هزار پروژه نیمه تمام در وزارت راه و شهرسازی در حال اجراست

http://www.bananews.ir/'علیرضا محفوظی'افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها به قیمت کنونی۱۲۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که در لایحه بودجه سالجاری این وزارتخانه، حدود چهار هزار و۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:اگر فرض بر این باشد که۱۰۰ درصد بودجه امسال این وزارتخانه تخصیص یابد و هیچ طرح دیگری نیز آغاز نشود، با اعتبار کنونی ۳۰ سال طول می کشد تا طرح های یاد شده به بهره برداری برسد.
معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی افزود: برای اجرا و تکمیل این طرح ها در زمانبندی مقرر نمی توان به بودجه عمومی اکتفا کرد و باید از سایر ظرفیت های قانونی نیز در این زمینه استفاده شود.
محفوظی تصریح کرد: یکی از روش هایی که می تواند در تحقق این هدف نقش موثری ایفا کند، تشکیل'صندوق پیشرفت حمل ونقل کشور' است که عنوان این صندوق برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع گسترش پیشرفت و عدالت در برنامه پنجم است.
وی گفت: لازم است این صندوق تاسیس و منابع مورد نیاز آن تامین و با بهره گیری از منابع آن به پیمانکاران تسهیلات پرداخت شود.

 

معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تشکیل صندوق توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصویب و به صحن علنی مجلس ارسال شده است.
به گفته محفوظی، نمایندگان مجلس این لایحه را در نشست علنی هفته آینده بررسی می کنند
وی گفت: این طرح را نمی توان در قالب بودجه یکساله مصوب کرد و باید در قالب لایحه یا طرح به تصویب مجلس برسد که در این راستا لایحه ای تنظیم و علاوه بر آن طرحی هم تهیه شده است تا در مجلس تصویب شود.
به گزارش ایرنا، معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی برای دیدار از روند پیشرفت طرح های عمرانی این وزارتخانه به شهرستان بروجن سفر کرده است.

    نظرات