اعلام آمادگی چین، ترکیه و اسپانیا برای سرمایه‌گذاری در مسکن مهر

اعلام آمادگی چین، ترکیه و اسپانیا برای سرمایه‌گذاری در مسکن مهر

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: هم‌اکنون سرمایه‌گذارانی از کشورهای چین، ترکیه و اسپانیا برای احداث واحدهای مسکن مهر اعلام آمادگی کرده‌اند که قرار است به عنوان سرمایه‌گذار در حوزه مسکن مهر به کار گرفته شوند.

به گزارش بنا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، علی نیکزاد شنبه ‌شب در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی در عمارت استانداری اظهار داشت: قطار مسکن مهر راه افتاده است و کسی نمی‌تواند آن را متوقف کند، هم‌اکنون سرمایه‌گذارانی از کشورهای چین، ترکیه و اسپانیا برای احداث واحدهای مسکن مهر اعلام آمادگی کرده‌اند که قرار است به عنوان سرمایه‌گذار در حوزه مسکن مهر به کار گرفته شوند.

نیکزاد تصریح کرد: تاریخ ایران تاکنون بهره‌برداری از ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در یک سال را تجربه نکرده است.

وی اضافه کرد: با تکمیل واحدهای مسکن مهر و به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها کارآمدی نظام بیش از پیش به اثبات می‌رسد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت مقاوم‌سازی منازل مسکونی اظهار داشت: در هفته‌های گذشته زلزله چهار ریشتری در کشور به شکر خدا تلفاتی بر جای نگذاشت در حالی که در زلزله اردبیل ۱۲ هزار خانه ویران شده بودند کاهش این خسارت‌ها همگی در سایه مقاوم‌سازی‌های صورت گرفته است.

وزیر مسکن و شهرسازی در ادامه خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد: موفقیت‌های به دست آمده در بخش مسکن مدیون همکاری‌ها و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی است چرا که وزارت مسکن و شهرسازی به تنهایی نمی‌توانست چنین حرکت عظیمی را جهت دهد.

* مصوبات شورای مسکن

گزارش فارس می‌افزاید، در ادامه این نشست مصوبات جلسه مشترک گذشته شورای مسکن و وزیر مسکن در استان قرائت و پیگیری شد.

    نظرات