نکوداشت علی اصغرکیهانی مرد بتن ایران

جشنواره تجلیل از قهرمانان صنعت که آذر ماه هر سال برگزار می‌شود، اقدام شایسته‌ای است که به معرفی کارآفرینان و مدیران موفق بخش‌های مختلف تولید و خدمات و قدردانی از زحمات چندین ساله آنها می‌پردازد و می‌تواند امیدها برای سرمایه‌گذاری در کشورمان را افزایش دهد.
این جشنواره البته فرصت مناسبی برای مدیریت بخش خصوصی کشور فراهم می‌کند که آن نکوداشت یکی از پیشکسوتان و بزرگان صنایع کشور است که هر سال به نام ایشان رقم می‌خورد.
جشنواره امسال نیز به‌نام یکی از چهره‌های شناخته شده صنعت تولید مصالح ساختمانی استاندارد رقم خورده است.
مهندس علی اصغر کیهانی ، مدیر عامل مجتمع ایران فریمکو و پارس لانه که سال‌ها است عنوان بنیان گذار صنعت نوین ایران را یدک می‌کشد، چهره‌ای آشنا برای مدیران صنعتی، فعالان بخش ساختمان، مسکن و شهرداری‌ها و البته رسانه‌های عمومی‌کشور است.
راه‌اندازی بزرگ‌ترین واحد تولید بتن آماده و قطعات بتنی ایران مهم‌ترین اقدام او در زمینه شکل دادن به مدیریت جدید در صنعت بتن ایران بوده و البته در کنار آن انتقال تعدادی از تکنولوژی‌های نوین صنعت بتن به کشور از جمله نوآوری‌های کیهانی در این صنعت است.
استاندارد سازی تولید، توزیع و مصرف بتن آماده نیز بزرگترین دغدغه و دل‌مشغولی وی در این سال‌ها بود. بنیان‌گذاری تولید جداول بتنی به صورت ماشینی و بادوام بالا و رویه‌های بتنی RCCP دو اقدام مهم و موثر وی در ارتقای کیفیت فرآورده‌های بتنی بوده است.
حضور رسانه ای کیهانی نیز معطوف به سمت اصلاح الگوی مصرف سیمان بوده است، به نحوی که طرح پیشنهادی‌اش نیز در بین طرح‌های ارائه شده جهت اصلاح الگوی مصرف سیمان و بتن از سوی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن مقام اول را کسب کرد.
نکوداشت علی اصغر کیهانی تقدیر از چهل سال تلاش در جهت توسعه و آبادانی میهن عزیز ایران اسلامی‌است و روزنامه دنیای اقتصاد نیز به همین مناسبت ویژه نامه‌ای در قطع کتاب و حاوی مقالات، اظهارات و مصاحبه‌های علی اصغر کیهانی را منتشر کرده که در این جشنواره توزیع خواهد شد.

    نظرات