راهکار معاون وزیر مسکن برای کنترل قیمت خانه

راهکار معاون وزیر مسکن برای کنترل قیمت خانه

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ابزارهای مالیاتی یکی از بهترین ابزارهای تهدیدی برای جلوگیری از سوداگری مسکن در دنیاست که هنوز در کشور ما از مرحله طرح به اجرا نرسیده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابوالفضل صومعلو در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به وجود ابزارهای مالیاتی برای کنترل سوداگری در بیشتر کشورها اظهار کرد: برای جلوگیری از سوداگری مسکن در کشور بهتر است آیین‌نامه اجرایی اخذ مالیات مسکن عملیاتی شود اما این آیین‌نامه هنوز در مجلس است و تصویب نشده است.

به گفته وی ابزار تهدیدی برای جلوگیری از سوداگری مسکن با ابزار مالیاتی صورت می‌گیرد که طی دو سال گذشته توسط معاونت برنامه‌ریزی اقتصاد مسکن مورد مطالعه قرار گرفت و به مجلس ارائه شد. همچنین طرح آن نیز به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه شده است.

صومعلو با بیان اینکه ابزارهای مالیاتی به عنوان ابزار تهدید و جلوگیری‌ از افزایش بی‌رویه قیمت زمین است، گفت: می‌توان با اخذ مالیات از ورود سودهای کلان به جیب سوداگران جلوگیری کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت‌های مسکن طی سال گذشته اظهار کرد: روند نزولی معاملات و قیمت‌ها از اریبهشت امسال تاکنون بیانگر این است که دیگر چشم و هم چشمی قیمت‌گذاری در بازار مسکن جوابگو نیست.

به اعتقاد صومعلو قیمت مسکن که در نیمه نخست امسال کاهش یافته روند نزولی خود را تا پایان سال حفظ خواهد کرد.

    نظرات