به بافت‌های تاریخی نگوییم فرسوده

به بافت‌های تاریخی نگوییم فرسوده

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تاکید کرد: از بیان عبارت " فرسوده" به بافت‌های تاریخی پرهیز کنیم چراکه بافت‌های تاریخی مراکز شهری ثروت‌هایی هستند که باید با تدبیر، حفاظت و احیا شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد سعید ایزدی - معاون وزیر راه و شهرسازی - در نشست هم اندیشی "کومشِ سبز" اعلام کرد: محیط های تاریخی در برگیرنده مجموعه متنوعی از بناها، یادمان‌ها و مجموعه‌های ارزشمند هستند که در طول قرن‌ها شکل گرفته و محصول مراحل پیچیده رابطه انسان و محیط مصنوع بوده است که به واسطه داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد تاریخی و ارزش‌های متنوع معمارانه، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی قابل ارج نهادن است.

به گفته وی محیط های تاریخی و میراث معماری ارزشمند به منزله ثروت‌های غیر قابل جایگزینی هستند که سرمایه و ذخائر قرن‌ها مهارت استادکارانه را به معرض نمایش می‌گذارند و به واسطه آن به مکان‌های با امتیازات منحصر به فرد شناخته می‌شوند.

ابزدی افزود: بناها، مجموعه‌ها و بافت‌های با ارزش شهری از مهمترین یادگارهایی هستند که از نسل‌های پیشین به دست ما رسیده‌اند و باید به عنوان ثروتی عظیم آن‌ها را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بر اساس چنین نگرشی بناها، مجموعه‌ها و بافت‌های با ارزش تاریخی یادگاری از گذشتگان و میراثی برای نسل‌های آینده به شمار می‌آیند که باید ضمن حفظ اصالت و یکپارچگی، آنها را برای زندگی معاصر و آینده تجهیز کرد.

    نظرات