وقوع بیش از ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان

وقوع بیش از ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان

http://www.bananews.ir/مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی کرمانشاه بیش از ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار را مربوط به بخش ساختمان دانست و مهمترین عامل این اتفاق را رعایت نکردن اصول ایمنی و بهداشت کار عنوان کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، سهراب براندیشه اظهار کرد: در حال حاضر شدیدترین صدمات در حوادث ساختمانی رخ می‌دهد و بعضا به مرگ افراد منجر می‌شود.

وی مهمترین عامل بروز این اتفاقات را عدم آگاهی کارگران و کارفرمایان و رعایت نکردن اصول ایمنی و بهداشت کار عنوان کرد و افزود: کاهش حوادث ناشی از کار، صیانت از نیروی کار و ایمن‌سازی محیط‌های کار مستلزم ایجاد فرهنگ ایمنی و رعایت بهداشت کار در بین کارگران و کارفرمایان است.

به گفته براندیشه به منظور کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقای فرهنگ سلامت و رعایت بهداشت کار در کارگاههای ساختمانی، آموزش و نظارت باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان کرمانشاه ابلاغ به موقع دستورالعمل‌های ایمنی را از جمله راهکارهای دیگر پیشگیری از حوادث خواند و اظهارکرد: کارگران و کارفرمایان با جدی گرفتن نکات ایمنی و حفاظتی در کاهش حوادث ناشی از کار نقش اساسی را برعهده دارند.

براندیشه یادآور شد: بازرسان کار در تمامی ساعات شبانه‌روز از کلیه کارگاهها به خصوص کارگاههای ساختمانی سطح استان بازدید به عمل آورده و نکات ایمنی، بهداشتی و حفاظتی کار را به کارفرمایان و کارگران تذکر می‌دهند و در صورت عدم اجرای آن نکات برابر قانون برخورد خواهند کرد.

    نظرات