تصویب طرح جمع‌آوری "آب باران" در کمیسیون انرژی

تصویب طرح جمع‌آوری "آب باران" در کمیسیون انرژی

http://www.bananews.ir/اعضای کمیسیون انرژی مجلس در جلسه امروز خود طرحی را مبتنی بر جمع‌آوری آب باران به تصویب رساندند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جعفری عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این خبر توضیح داد:‌ از آنجا که کشور ما کشور کم آبی است و آب باران عملا به هدر می‌رود، همکاران با در کمیسیون انرژی طرحی را تهیه کرده بودند که این آب جمع‌آوری و ذخیره شود.

او ادامه داد: معاون شرکت منابع آب نیز در جلسه امروز حاضر بودند، آن‌ها توضیح دادند مواردی که در طرح آمده قابل اجرا نیست، هر چند در برخی کشورهای پر آب قابلیت اجرایی شدن دارد اما در ایران از نظر کارشناسی نظر مثبتی روی آن نیست اما نهایتا پس از تصویب و بررسی کلیات این طرح رای آورد که آب باران برای استفاده در مصارفی خاص استفاده شود.

جلیلی تاکید کرد: به اعتقاد من این طرح در صورتی می‌تواند مفید باشد که نحوه انجام آن مشخص شود یا روش ویژه‌ای برای آن وجود داشته باشد، اگر منظور ارائه کنندگان از این طرح آبخیز داری و زدن سد است که این‌ها روش‌های معمولی است و همیشه انجام می‌شود، یعنی اگر روش خاص و ویژه‌ای که در آن نوآوری وجود داشته باشد معرفی شود، خوب است.

وی افزود: اما در این طرح نه طراح و نه کارشناسان وزارت نیرو نمی‌دانستند جزئیات از چه قرار است، با این حال کلیات این طرح تصویب شد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین از حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز و بررسی طرح صادرات گاز به کشور عمان خبر داد و گفت: آقای مهندس عراقی با حضور در جلسه کمیسیون درباره مسیر انتقال ، لوله گذاری زیر آب دریا و هزینه‌هایی که صرف این کار می‌شود توضیح دادند و گفتند این کار می‌تواند از نظر اقتصادی برای ما خوب باشد، اما سوالی که برای خودمان مطرح بود این بود که آیا صادرات گاز عمان در اولویت است یا ما باید با توجه به روابطی که رو به بهبودی می‌رود برای صادرات گاز کشورهای اروپایی اقدام کنیم و در صادرات گاز، کشورها را اولویت‌بندی کنیم.

جلیلی اضافه کرد: آقای عراقی نیز با این صحبت موافقت کرده و گفتند عمان نیز دولت دوست و برادر ماست و برای ما اهمیت دارد.

به گفته جلیلی، بحث دیگری که در جلسه امروز کمیسیون انرژی مطرح شد بحث گازرسانی به شهرها و روستاهای دورافتاده بود.

او گفت: آقای عراقی از کمیسیون خواستند که به این مساله ورود پیدا کند و مشخص کنند که آیا لازم است حد و اندازه‌ای برای قیمت علمک‌هایی که برای گازرسانی نصب می‌شود در نظر گرفته شود یا لزومی برای این کار نیست.

این عضو کمیسیون انرژی توضیح داد: این مساله در قالب طرح کلان جامع انرژی می‌تواند در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد، بررسی طرح جامع انرژی و مشخص کردن کلیات آن به نفع کشور است و انجام ندادن این کار شاید بتواند در آینده‌ به ضرر کشور تمام شود.

    نظرات