رانش زمین در شهرک غرب به خاطر آب‌های زیرزمینی بود نه آب و فاضلاب

رانش زمین در شهرک غرب به خاطر آب‌های زیرزمینی بود نه آب و فاضلاب

http://www.bananews.ir/معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به واکنش پیمانکار مجتمع تجاری واقع در ایران زمین گفت: براساس جلسه‌ روز گذشته که کمیته بحران در شهرداری منطقه دو برگزار کرده بود گفته شد که مشکل ریزش خیابان در محل گودبرداری مربوط به آب‌های زیرزمینی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا نوذری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ مشکل ریزش خیابان در محل ساخت مجتمع تجاری در خیابان ایران زمین مربوط به آب‌های زیرسطحی است که در محل بنا شدن دیوار تجمع کرده و این موضوع ربطی به تاسیاست آب و فاضلاب‌ منطقه ندارد.

وی افزود: آبی که در محل تجمع پیدا کرده مربوط به آب‌های زیرزمینی است و به گفته سازمان زمین شناسی در شهرک غرب مسیل وجود دارد.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این‌که پروژه در محل عبور آب‌های زیرزمینی اجرا می‌شود گفت: دیواره‌ای که ایجاد کرده‌اند مانع حرکت آب و موجب تجمع آن و در نتیجه رانش زمین شده است.

نوذری‌پور با تاکید بر این‌که موضوع مذکور را پیمانکار، مشاور طرح و سازمان نظام مهندسی تایید کرده‌اند گفت: در ایران زمین در عمق ۴۰ متری مسلما آب‌های مربوط به آب زیرزمینی جاری هستند.

وی در پاسخ به مطلب مطرح شده نسبت به حضور کارکنان اداره برق روز قبل از حادثه در محل گفت: شب قبل از حادثه همکاران ما به محل رفتند و پس از بررسی نشتی آب مشاهده نشد.

در روز یازدهم مهر ماه بخشی از خیابان گلستان جنوبی در محل احداث مجتمع تجاری تقاطع خیابان ایران زمین و گلستان جنوبی در اثر رانش زمین ریزش پیدا کرد و علت این موضوع همچنان در دست بررسی است.

    نظرات