آغاز طرح نمونه‌گیری از خانه‌های روستایی

آغاز طرح نمونه‌گیری از خانه‌های روستایی

http://www.bananews.ir/رییس ستاد آمار و بررسی ویژگی‌های مسکن روستایی گفت: دور سوم نمونه‌گیری از واحد‌های مسکن روستایی از امروز - شنبه - به منظور برنامه‌ریزی برای افزایش سطح کیفیت این خانه‌ها آغاز شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عزیز‌الله مهدیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نمونه‌گیری از بیش از ۸۶۰۰ روستا و ۲۱۰ هزار واحد مسکونی از صبح امروز آغاز شده است.

وی افزود: این طرح به صورت علمی و توسط متخصصان و مشاوران اجرا می‌شود.

به گفته مهدیان این دوره از نمونه‌گیری روستایی به صورت شهرستانی صورت می‌گیرد که هر شهرستانی به صورت مستقل بررسی ویژگی می‌شود و در آخر برنامه‌ریزی‌هایی برای روستاها شکل می‌گیرد.

رییس ستاد آمار و بررسی ویژگی‌های مسکن روستایی با اشاره به این‌که کلیه آمارگیران آموزش‌های لازم را دیده‌اند، گفت: این طرح از ۲۰ مهرماه تا ۲۰ آبان‌ماه برای همه واحد‌های مسکونی روستا‌های بالایی ۲۰ خانوار اجرا می‌شود.

مهدیان تاکید کرد: با توجه به تفاوت واحد‌های مسکونی شهری و روستایی، نوع مسئولیت و بهبود سطح کیفی این واحد‌ها بررسی می‌شود.

به گفته‌ معاون بنبیاد مسکن انقلاب اسلامی واحد‌های شهری صرفا محل سکونت هستند اما واحد‌های روستایی به گونه‌ای است که بخش معیشتی مردم نیز داخل سکونتگاهشان است به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به معماری و کاربرد فضاهای مسکونی شود.

رییس ستاد آمار و بررسی ویژگی‌های مسکن روستایی افزود: طرح نمونه‌گیری از مسکن روستایی کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هر پنج سال یکبار انجام می‌شود که اولین دوره در سال ۸۲، دومین دوره در سال ۸۷ انجام شد و سومین دوره نیز امسال در حال انجام است.

مهدیان تاکید کرد: ابعاد مختلف مسکن روستایی هم‌چون ساخت‌وساز، معماری و مصالح مورد نیاز از نظر فنی و تخصصی بررسی می‌شود.

    نظرات