قبل از افزایش تسهیلات مسکن درآمدها و هزینه‌ها محاسبه شوند

قبل از افزایش تسهیلات مسکن درآمدها و هزینه‌ها محاسبه شوند

http://www.bananews.ir/افزایش تسهیلات مسکن به شرطی مناسب است که فاصله درآمدها و هزینه‌های افراد در نظر گرفته شود و بهره‌های بانکی نیز کاهش یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد پورشیرازی - کارشناس مسکن - درگفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیش از افزایش تسهیلات مسکن باید فاصله درآمدها و هزینه‌ها محاسبه شود.

وی با اشاره به وضعیت فعلی اقتصاد کشور افزود: این هماهنگی میان درآمدها و هزینه‌ها باید به گونه‌ای باشد تا برای تهیه کلیه اقلام مورد نیاز، تصمیم‌گیری و سپس بازار متعادل شود.

پورشیرازی با اشاره به خرید یک واحد مسکونی ۸۰ متری در محدوده مرکزی شهر، اظهار کرد:‌ خرید این واحد مسکونی نیازمند حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است که اگر بانک‌ها بخواهند ۵۰ مییلون تومان وام دهند، تاثیری در خرید این واحد مسکونی ندارد.

به گفته وی علاوه بر پرداخت وام‌ باید میزان بازپرداخت و چگونگی بازپرداخت آن با توجه به درآمدها محاسبه شود.

این کارشناس با بیان اینکه برخی کشورهای پیشرفته تا ۹۰ درصد قیمت ملک را وام می‌دهند، افزود: اگر بانک‌های داخلی بخواهند حداقل ۶۰ درصد قیمت مسکن را وام دهند ابتدا باید اعتبار سنجی کنند و سپس بهره‌ها را کاهش دهند.

به گفته وی از دی ماه ۸۴ قیمت‌ها به شدت افزایش داشت و فاجعه قیمت در سال‌های گذشته به میزان ۲۰ سال بر بازار مسکن تاثیرگذار بود.

    نظرات