افزایش حملات دزدان دریایی به کشتی‌های تجاری

افزایش حملات دزدان دریایی به کشتی‌های تجاری

http://www.bananews.ir/کشتی‌های باری بین‌المللی به طور فزاینده هدف حملات دزدان دریایی در خلیج گینه قرار گرفته‌اند که در نتیجه آن حدود ۱۰۰ میلیون دلار کالا از سال ۲۰۱۰ به این سو به سرقت رفته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ماهیت دزدی دریایی غرب آفریقا بحث‌هایی را در ماه‌های اخیر به دنبال داشته و موجب شده برخی از سازمان‌های بین المللی این منطقه را کانون دزدی دریایی بنامند که حملات صورت گرفته از آن رو به افزایش است.

اما مقامات موسسه "ریسک اینتلیجنس" معتقدند اگرچه ماهیت اهداف دزدان دریایی تغییر کرده ولی شمار این حملات از زمان امضای پیمان آتش بس با شورشیان در جنوب نیجریه در سال ۲۰۰۹، کاهش قابل توجهی یافته است.

به گفته دیرک استفن، مدیر امنیت دریایی "ریسک اینتلیجنس"، آنچه که تغییر کرده نوع کشتی‌هایی است که هدف حمله قرار می‌گیرند. در گذشته دزدان دریایی معمولا به کشتی‌های محلی یا منطقه ای حمله می‌کردند که خدمه آن به دلایل مختلف مانند انگیزه‌های سیاسی در مورد حمله سکوت اختیار می‌کردند اما اکنون کشتی‌هایی که در تجارت جهانی مشارکت دارند و معمولا حملات را گزارش می‌دهند، بیشتر هدف قرار می‌گیرند.

حدود ۱۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار از سال ۲۰۱۰ به این سو به سرقت رفته است.

سازمان بین‌المللی دریانوردی در ماه ژوییه اعلام کرد که حملات مسلحانه و آدم ربایی از غرب آفریقا افزایش یافته است.

این سازمان طی ۱۸ ماه گذشته مکررا به افزایش حملات در این منطقه اشاره کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بسیاری از کشتی‌هایی که هدف حمله قرار گرفته اند، حامل نفت خام به مقصد پالایشگاه‌های سراسر جهان بوده‌اند.

    نظرات