تعویق در احداث راه بیجار - همدان

تعویق در احداث راه بیجار - همدان

http://www.bananews.ir/مدیرکل حوزه راهسازی شمال غرب کشور گفت: اگر منابع مالی تامین شود طبق تعهد قبلی تا پایان سال جاری پروژه راهسازی بیجار – همدان تمتم می‌شود اما با وجود مشکلات مالی و تامین نبودن منابع، این پروژه با تاخیر تکمیل و افتتاح می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا در جریان بازدید از پروژه راهسازی بیجار – همدان اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی ۳۵ کیلومتر باقیمانده از این پروژه در حوزه استان کردستان ۷۵ درصد است.

وی با بیان اینکه فرماندار بیجار پروژه احداث راه بیجار – همدان را به خوبی مدیریت می‌کند، افزود: دستگاه‌های اجرایی در شهرستان بیجار برای تکمیل پروژه، همکاری و تعامل خوبی دارند و گاهی با محدودیت‌هایی از جمله محدودیت منابع مواجه خواهند شد که موجب به تاخیر افتادن انجام پروژه می‌شود.

خدادادی با اشاره به اینکه احداث راه بیجار – همدان پروژه‌ای ملی است و اعتبارات پروژه از مرکز تامین می‌شود، اظهارکرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان با پیگیری و تعامل، در جذب اعتبارات لازم و سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه تاثیر بسزایی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه پروژه به طور کامل فعال است، گفت: وجود مشکلاتی اعم از تامین منابع مالی، مشکلات جانبی از جمله تاسیسات زیر زمینی آب و برق و زمین‌های کشاورزی و ... باعث شده مراحل تکمیل پروژه با تاخیر روبرو شود.

مدیرکل حوزه راه سازی شمال غرب کشور گفت: احداث پل دریاچه سد تالوار به طول ۶۰۰ متر و با اعتباری بیش از ۲۲ میلیارد تومان از پروژه‌های بزرگ و ارزشمند در استان کردستان است.

وی با تقدیر از پیمانکاران فعال پروژه، اظهار کرد: به همت پیمانکاران علی رغم مشکلات موجود، این پروژه تاکنون فعال باقی مانده است و در این میان وظیفه مسئولان حل مشکلات و برداشتن موانع کار است و نهایت تلاش خواهد شد که بودجه کافی برای اتمام پروژه تزریق شود.

خدادای در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان بیجار در میان چهار استان واقع شده است که با بهبود وضعیت راه های موجود و راه اندازی و احداث راه بیجار – همدان می توان بسیاری از مشکلات حمل و نقل را میان استان‌های کردستان، همدان، آذربایجان غربی و زنجان حل کرد.

    نظرات