وام مسکن باید به خانه‌های ارزان تعلق گیرد

وام مسکن باید به خانه‌های ارزان تعلق گیرد

http://www.bananews.ir/در صورتی که وام‌های افزایش یافته مسکن به خانه‌های کوچکتر و ارزان‌تر تعلق گیرد، تاثیر بیشتری بر بازار خواهد داشت؛ به گونه‌ای که اعطای تسهیلات حدود ۴۰ درصدی به واحد‌های ارزان قیمت و متوسط شهری تعداد بیشتری از افراد را صاحب‌خانه می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هادی نظر‌پور - عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر وام‌های مسکن به واحد‌های ارزان قیمت‌تر تعلق گیرد و بانک‌ها نیز به تعداد بیشتری از افراد تسهیلات ‌دهند بازار با رونق بیشتر همراه می‌شود.

وی افزود: وام‌ مسکن باید برای درصدی از قیمت واحد‌های مسکونی معین شود و در صورتی که مسکن مورد نظر ارزان‌تر باشد بانک‌ها نیز می‌توانند به تعداد بیشتری از متقاضیان وام دهند.

نظر‌پور با اشاره به طرح افزایش تسهیلات مسکن از سوی بانک‌ها اظهار کرد: در صورتی که بازپرداخت وام‌ها به صورت ماهانه یا سالانه و مناسب با درآمد آنها باشد، موثر است و باید در افزایش تسهیلات مسکن باید به درآمد‌های متقاضیان توجه شود.

به گفته‌ وی بهتر است افزایش وام با توجه به وضعیت فعلی، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

این عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران اظهار کرد: وام‌ مسکن باید برای درصدی از قیمت واحد‌های مسکونی معین شود و در صورتی که مسکن مورد نظر ارزان‌تر باشد بانک‌ها نیز می‌توانند به تعداد بیشتری از متقاضیان وام دهند.

به اعقتاد وی مشکل مردم داشتن سرپناه و مسکن است و باید عرضه‌ مسکن افزایش یابد.

    نظرات