جبران عقب‌ماندگی صنعت ریلی نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

جبران عقب‌ماندگی صنعت ریلی نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

http://www.bananews.ir/رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:‌ از ۵۶ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور باید حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حوزه حمل و نقل ریلی اختصاص یابد تا بتوانیم عقب‌ماندگی این حوزه را جبران کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید مهدی هاشمی در پانزدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی با طرح این پرسش که اگر حمل و نقل ریلی بهترین است چرا فقط باید ۱۰ هزار کیلومتر خطوط ریلی داشته باشیم؟ اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ باید بودجه مورد نیاز به این بخش تزریق شود و سرمایه‌گذاری مناسب صورت گیرد.

وی گفت: اول برای خودم متاسفم و بعد برای بسیاری از مسئولان؛ اگر برای ما ایمنی و زمان ارزش دارد چرا در عمل به آن نمی‌پردازیم؟‌ چه کسی غیر از ما و شما مسئولان می‌تواند این وضعیت را اصلاح کند؟

هاشمی اظهار کرد: اگر در اوایل دولت هاشمی رفسنجانی که بخش خصوصی آمادگی خود را برای ساخت مترو اعلام کرد مبنی بر این که در هفت سال مترو ساخته و ۱۵ سال از آن بهره‌برداری کنند به آنها اعتماد می‌کردیم امروز دوران بهره‌برداری نیز به اتمام رسیده بود و بسیار جلوتر بودیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ بدون مشارکت و اهتمام بخش خصوصی این امر محقق نمی‌شود چون جای تاسف است که کشورمان از نظر خطوط ریلی در جایگاه پنجاه و ششم جهان قرار داشته باشد.

وی اظهار کرد: به هر حال امیدوارم به لطف شما مسئولان و وزیر راه و شهرسازی این موضوع بازنگری شود و دیدگاه روشنی داشته باشیم.

هاشمی از وزیر راه و شهرسازی خواستار شد که پیش‌قدم شود و بقیه وی را پشتیبانی کنند تا شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم و از سال ۹۳ بتوانیم جهش و آغازی نو برای یک حرکت بسیار مهم در صنعت ریلی را شاهد باشیم.

    نظرات