کنترل قیمت خانه با تبدیل شدن به کالای مصرفی

کنترل قیمت خانه با تبدیل شدن به کالای مصرفی

http://www.bananews.ir/اگر دولت بتواند با روندی برنامه‌ریزی شده، مسکن را از قالب کالای سرمایه‌ای به مصرفی درآورد،‌ افزایش قیمت‌ها کنترل می‌شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد مهدی مافی - بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در صورتی که تسهیلات مسکن به هدف خانه‌دار شدن افراد نیازمند و حرکت سرمایه‌گذاری به سمت ساخت و ساز بیشتر باشد، با افزایش ‌قیمت‌ چندانی مواجه نخواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ وام‌های فعلی چندان زیاد نیست، افزود: همین میزان وام‌ها نیز می‌تواند در خانه‌دار شدن نیازمندان مسکن موثر باشد.

مافی اظهار کرد:‌ با رکود موجود در بازار هنوز تاثیر ‌بازار ارز و سکه بر بازار مسکن نیز دیده می‌شود.

بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن گفت: با توجه به کاهش ۲۰ درصدی نرخ ارز، قیمت مسکن نیز با رکود و کاهش همراه شد و اگر این روند ادامه داشته باشد قیمت‌ها متعادل می‌شوند.

وی اظهار کرد: با توجه اینکه دولت می‌تواند سیاست‌های اصلی را به سمت خانه‌دار شدن بخش‌های آسیب‌پذیر پیش ببرد باید بخش‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی از انجام فعالیت‌های جزیی خارج شود و برای اجرای طرح‌های بزرگ سیاست‌گذاری کند.

مافی معتقد است: وزارت راه و شهرسازی باید از قالب کارفرمایی و فعالیت در پروژه‌های کوچک خارج شود و در جهت سیاست‌های کلی دولت عمل کند.

    نظرات