اجرای پروژه ساختمانی بدون ایمنی معنا ندارد/ اصلاح نظام بیمه‌ای کارگران

اجرای پروژه ساختمانی بدون ایمنی معنا ندارد/ اصلاح نظام بیمه‌ای کارگران

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام اینکه نظام جامع ایمنی و بهداشت کار باید ساختار لایه ای داشته باشد گفت: ساخت پروژه ساختمانی بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی قابل اجرا نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدابوالحسن فیروزآبادی گفت: نظام جامع ایمنی و بهداشت کار باید ساختار لایه ای داشته باشد و مردم در آن مشارکت داشته باشند. قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگاه آموزشی بررسی حوادث ناشی از کار و حوادث کارگاه های ساختمانی با تاکید بر ساختار لایه ای برای نظام ایمنی و بهداشت تصریح کرد: باید بتوانیم لایه های مناسبی را جهت ایجاد ایمنی و لایه های مناسبی را در بازرسی ایجاد کنیم و تا جایی که ممکن است این امور به مردم واگذار شود.

وی همچنین با بیان اینکه اجرای پروژه های ساختمانی بدون در نظر گرفتن ایمنی و بهداشت کار معنا ندارد تاکید کرد: ساخت پروژه ساختمانی بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی قابل اجرا نیست.

فیروز آبادی با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد کرامت انسان گفت: انسان موجودی عقلانی و اجتماعی است و برای حفظ زندگی جمعی خود که مبتنی بر ابزار و تکنولوژی است نیازمند حفاظت از خویشتن بوده که یکی از نمود های آن حفاظت از خود در محیط کار است.

قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه افزود: ما به عنوان مسئولان ذیربط وظیفه داریم به نظام مهارت سامان ببخشیم، چون عدم مهارت افراد و عدم آگاهی آنها از مسائل ایمنی برای اقتصاد کشور نیز آسیب زا است.

وی اعلام کرد: یکی از اعضای هیئت امنای تامین اجتماعی از تشکل کارگران ساختمانی است و این نشانه خوبی برای اصلاح نظام بیمه ای به نفع کارگران است. فیروز آبادی تاکید کرد: در هر حکومتی دولت می تواند در ۳ نظام آموزشی، بیمه ای و نظام تایید صلاحیت نقش داشته باشد و دولت باید در حوزه تایید صلاحیت از طریق بازرسی هایی که صورت می گیرد صراحتا وارد عمل شده و در این زمینه نیز حداکثر تطابق با قانون را داشته باشد.

    نظرات