ضرورت اصلاح و بازنگری برخی علائم رانندگی در جاده‌ها

ضرورت اصلاح و بازنگری برخی علائم رانندگی در جاده‌ها

http://www.bananews.irبرخی از جاده‌های موجود در کشور استاندارد لازم را ندارند یا بعضی از علائم راهنمایی و رانندگی که در جاده‌ها وجود دارد صحیح نیست که با توجه به تغییرات ایجاد شده در جاده‌ها باید اصلاح شوند یا در صورت نیاز مورد بازنگری قرار گیرند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدعلی کتابچی - مدیرکل اسبق دفتر امور روسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور - در گفت‌وگو با ایسنا گفت: استاندارد نبودن جاده‌ها و علائم موجود در جاده‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای است.

وی افزود: نبود علائم در برخی جاده‌های کشور موجب می‌شود رانندگان با سردرگمی مواجه شوند و همین موضوع منجر به بروز تصادف می‌شود.

این کارشناس با بیان این‌که در سال‌های اخیر خودروهایی که دارای استاندارد کافی نبوده‌اند بدون مجوز به کشور وارد شدند، اظهار کرد: ورود خودروهای غیر استاندارد و لاستیک‌های غیرمجاز به کشور از دیگر فاکتور‌هایی است که می‌تواند منجر به بروز سوانح شود.

کتابچی سرعت غیرمجاز رانندگان، بی‌توجهی به اصول رانندگی و آشنا نبودن کاربران به برخی اصول رانندگی را از دیگر دلایل مهم تصادفات جاده‌ای عنوان و اظهار کرد:‌ افزایش فرهنگ رانندگی و سخت‌گیری در ارائه‌ گواهینامه به رانندگان در کاهش تصادفات موثر است.

وی تاکید کرد: در بروز سوانح مجموعه‌ای‌ از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها درگیر هستند که با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط و رانندگان می‌توانیم به کاهش تصادفات برسیم.

به گزارش ایسنا، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۴ هزار فقره تصادف در جاده‌های کشور رخ داده که استان‌های گیلان، گلستان و آذربایجان غربی بیشترین میزان وقایع را داشته‌اند.

همچنین کل تلفات ناشی از سوانح رانندگی در سال ۸۰ معادل ۱۹ هزار و ۷۲۷ نفر بود که این رقم در سال گذشته به ۱۹ هزار و ۸۹ نفر کاهش یافته است.

    نظرات