تصویب کلیات طرح اصلاحیه قانون نظام مهندسی

تصویب کلیات طرح اصلاحیه قانون نظام مهندسی

http://www.bananews.ir/نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بر اساس این طرح، هیئت مدیره سازمان هر استان در کمیسیون‌های ماده ۵ شورایعالی شهرداری و معماری، تبصره یک ماده ۱۰۰ قانون شهرداری و همچنین هیئت حل اختلاف مالیاتی حضور خواهند داشت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از تصویب کلیات طرح اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خبر داد و گفت: افزایش کیفیت ساختمان‌ها و رعایت استانداردهای مهندسی در کنار توجه به فرهنگ اصیل و پر سابقه اسلامی-ملی، این نکته مهم را می‌طلبد که قانون نظام مهندسی که حدود ۱۷ سال پیش به تصویب رسیده، مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.
امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون شوراها پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با حضور مسئولانی از سازمان نظام مهندسی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وی افزود: ضرورت ارتقای کیفی و بهبود شرایط ساخت و ساز ساختمان‌های پایدار و مقاوم در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، این ضرورت را ایجاد می‌کند که قانون نظام مهندسی که حدود ۱۷ سال پیش به تصویب رسیده، مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس بر همین اساس رعایت و اجرای طرح‌های اسلامی-ایرانی در ساخت و ساز عمومی را نسخه مهمی در تغییر چهره شهر ارزیابی کرد و گفت: افزایش کیفیت ساختمان‌ها و رعایت استانداردهای مهندسی در کنار توجه به فرهنگ اصیل و پر سابقه اسلامی-ملی، این نکته مهم را می‌طلبد که سازمان نظام مهندسی و و کنترل ساختمان، نظارت بیشتر و اثرگذارتری داشته باشد.

وی تقویت بخش خصوصی را از سیاست‌های کلان نظام و اهداف مورد توجه کمیسیون شوراها عنوان کرد و متذکر شد: واگذاری بخشی از نظارت‌ها به بخش خصوصی از طریق سازمان نظام مهندسی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به عنوان راهکاری اساسی در تقویت بخش خصوصی است که می‌تواند به بهره‌مندی هر چه بیشتر از وضعیت مهندسین کشور منجر شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بر اساس این طرح، هیئت مدیره سازمان هر استان در کمیسیون‌های ماده ۵ شورایعالی شهرداری و معماری، تبصره یک ماده ۱۰۰ قانون شهرداری و همچنین هیئت حل اختلاف مالیاتی حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در جلسه امروز کمیسیون تصویب شد.

خجسته در پایان تأکید کرد: در ابتدای جلسه امروز کمیسیون، نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان حضور یافت و برنامه‌های خود را ارائه داد.

 

    نظرات