علت تصادفات جاده‌ای از دیدگاه بهبهانی

علت تصادفات جاده‌ای از دیدگاه بهبهانی

http://www.bananews.ir/وزیر اسبق راه و ترابری تاکید کرد: طراحی جاده‌های کشور پاسخگوی نیاز امروز تردد خودروها نیست و این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایل سوانح جاده‌ای محسوب می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمید بهبهانی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: حداکثر سرعتی که برای جاده‌های کشور طراحی شده ۶۰ کیلومتر است و این در حالی است که خودروها با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در جاده‌ها تردد می‌کنند و این نشان‌دهنده به روز نبودن طراحی جاده‌هاست که خود عامل بسیاری از تصادفات شده است.

وی با بیان اینکه طراحی جاده‌های موجود برای دهه‌های قبل است، افزود: البته اگر رانندگان مقررات را رعایت کنند و با سرعت مناسب و توجه به علائم موجود در جاده‌ها رانندگی کنند شاهد این میزان سوانح جاده‌ای نخواهیم بود.

خطای انسانی مهم‌ترین دلیل تصادفات جاده‌ای

بهبهانی خطای انسانی را مهم‌ترین دلیل تصادفات جاده‌ای برشمرد و گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی مناسب به مردم برای رعایت اصول رانندگی و توجه به قوانین موجود باید از دوران کودکی تا دانشگاه صورت گیرد تا این موضوع برای همه نهادینه شود.

 وزیر اسبق راه و ترابری بر ضرورت وجود قوانین و برنامه جامع در این زمینه تاکید و اظهار کرد: مسئولان باید در این زمینه راهکاری بیندیشند و اقداماتی انجام دهند.

وی استفاده از لاستیک‌هایی که عمر مفید آن‌ها به پایان رسیده را از مواردی برشمرد و افزود: بر اساس آمار به دست آمده مناسب نبودن لاستیک‌ خودروها به بروز سوانح در جاده‌ها و تلفات انسانی منجر شده‌اند.

رانندگان از معاینه فنی خودرو فرار می‌کنند

بهبهانی با تاکید بر اینکه در کشور ما رانندگان از معاینه فنی خودرو فرار می‌کنند، گفت: معاینه فنی خودرو از مواردی است که رانندگان باید با اشتیاق کامل این کار را انجام دهند و این درحالی است که به دلیل تعلل یا فرار بسیاری از رانندگان در این زمینه با سوانح زیادی مواجه شده‌ایم.

 از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۴ هزار فقره تصادف در جاده‌های کشور رخ داده که استان‌های گیلان، گلستان و آذربایجان غربی بیشترین میزان وقایع را داشته‌اند.

همچنین کل تلفات ناشی از سوانح رانندگی در سال ۸۰ معادل ۱۹ هزار و ۷۲۷ نفر بود که این رقم در سال گذشته به ۱۹ هزار و ۸۹ نفر کاهش یافته است.

    نظرات