اصلاح ناوگان هوایی با ادغام ایرلاین‌ها امکان‌پذیر است

اصلاح ناوگان هوایی با ادغام ایرلاین‌ها امکان‌پذیر است

http://www.bananews.ir/مدیرعامل اسبق شرکت هواپیمایی آسمان گفت: اصلاح ناوگان یا ساختار فعالیت‌ شرکت‌های هواپیمایی می‌تواند با ادغام آن‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک صورت گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عابدزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ادغام شرکت‌های هواپیمایی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک آن‌ها هزینه‌های ایرلاین‌ها را کاهش می‌دهد و به دنبال آن این شرکت‌ها حضور فعال‌تری در عرصه‌ رقابت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بحث ادغام به سیاست خود شرکت‌های هواپیمایی مربوط می‌شود، افزود: ایرلاین‌هایی که ادغام می‌شوند در واقع ساختار ماهیتی خود را حفظ کرده و قسمتی از فعالیت‌های خود را به‌طور مشترک با هم انجام می‌دهند که این فعالیت‌ها می‌تواند مرتبط با تعمیر و نگهداری، هزینه‌های خدمات مسافری و ساختارهای آموزشی باشد اما ماهیت شرکت‌ها حذف نمی‌شود.

عابدزاده گفت: موضوع مهم در زمینه ادغام این است که شرکت‌های هواپیمایی در ابتدا باید ساختارهای مالی خود را اصلاح کنند و پس از آن به سمت اصلاح ناوگان برویم چون این اصلاح با تکیه بر بازار سرمایه امکان‌پذیر است.

مدیر عامل اسبق شرکت هواپیمایی آسمان با تاکید بر اینکه طرح ادغام ایرلاین‌ها نیازمند کارشناسی بیشتری است، اظهار کرد: نمی‌توانیم بدون اصلاح ناوگان به سمت بازار سرمایه حرکت کنیم.

 

وی با بیان اینکه این موضوع از نظر هزینه‌ای، صرفه‌جویی‌هایی به همراه خواهد داشت، گفت: با ادغام، شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند در یک فضای سالم اقتصادی فعالیت کنند و سازمان هواپیمایی نیز پیشنهاداتی برای ادغام ایرلاین‌های کوچک با بزرگ دارد تا از مشکلات مالی آن‌ها کاسته شود.

    نظرات