افزایش مبلغ وام مسکن راهی آسان برای خانه‌دار شدن اقشار متوسط

افزایش مبلغ وام مسکن راهی آسان برای خانه‌دار شدن اقشار متوسط

http://www.bananews.ir/عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران معتقد است: افزایش تسهیلات مسکن بر قیمت خانه تاثیری ندارد و تنها می‌تواند اقشار متوسط را به بازار مسکن جذب کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا قهاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پرداخت وام مسکن به میزان شش برابر سپرده متقاضیان تنها برای اقشار کمی از جامعه مفید است و اعطای این تسهیلات نمی‌تواند جوابگوی تامین مسکن همه مردم کشور باشد.

وی گفت:‌ در صورتی که اقشار متوسط حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان ودیعه در بانک بگذارند و شش برابر آن را توسط سپرده دریافت کنند بازپرداخت این وام‌ها سنگین می‌شود.

قهاری با بیان این‌که دولت می‌خواهد جایگزینی برای مسکن مهر ایجاد کند، گفت:‌ مسکن مهر و اعطای این تسهیلات جوابگوی همه نیازهای مسکن نیست بلکه همه این سرمایه‌های ملی در جای خود تاثیرگذار هستند.

این عضو انجمن انبوه سازان استان تهران معتقد است: سیاست‌های تامین مسکن در همه کشورها وجود دارد و این سیاست‌ها در کشور ما نیز باید از پیش برنامه‌ریزی شود چرا که دیگر زمان آزمون و خطا نیست و باید برنامه‌ریزی‌ها مناسب باشند.

 

وی درباره تاثیر افزایش تسهیلات مسکن گفت: افزایش این تسهیلات بر قیمت مسکن تاثیری ندارد و تنها می‌تواند اقشار متوسط را به بازار مسکن جذب کند.

به گفته قهاری این برنامه‌ها می‌تواند مردم و متقاضیان مسکن را به برنامه‌های دولت امیدوار کند و مردم به فکر تامین مسکن به روش‌های آسان‌تر باشند.

این عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران معتقد است: سیاست‌های تشویقی خرید خانه به هر نحوی که باشد در بازار مسکن تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: سیاست‌های تشویقی همچون افزایش تسهیلات وام مسکن می‌تواند در خانه‌دار شدن افراد موثر باشد و این سیاست‌ها باید با گردش بازار و قدرت خرید مردم همراه باشد.

به گفته قهاری وزارت راه و شهرسازی که عنوان‌کننده این طرح است باید با بانک مرکزی در جهت میزان اعتبارات بانکی بررسی‌هایی انجام دهد.

این کارشناس افزود: پس از این که پروژه مسکن مهر پایان یابد باید سیاست‌های تامین مسکن ادامه داشته باشد چراکه مجموعه‌ای از این سیاست‌ها می‌تواند نقطه شروعی برای برنامه‌های جدید باشد.

 وزیر راه و شهرسازی هفته پیش در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که آیین‌نامه پرداخت وام مسکن به میزان شش برابر ودیعه متقاضیان تنظیم شده و به بانک مرکزی ارسال می‌شود.

    نظرات