ایجاد دو هزار مگاوات ظرفیت جدید برای تامین برق تابستان ۹۳

ایجاد دو هزار مگاوات ظرفیت جدید برای تامین برق تابستان ۹۳

http://www.bananews.ir/معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ورود ۲۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی تا تابستان سال آینده برای پاسخ‌گویی به نیاز مشترکین خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هوشنگ فلاحتیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به برنامه‌های پیش روی وزارت نیرو برای تامین برق در تابستان سال آینده با توجه به افزایش سالانه نیاز مشترکین گفت: باید خود را برای تامین برق در تابستان ۹۳ آماده کنیم. بنابراین بخش عمده‌ای از نیروگاه‌های کشور اکنون در حال انجام تعمیرات دوره‌ای و اساسی هستند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در بخش‌ انرژی‌های نو به صورت جدی تصریح کرد: در سال جاری براساس مصوبه‌ی مجلس از مشترکین شهری به ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی ۳۰ ریال به عنوان عوارض دریافت می‌شود و موظف هستیم که منابع حاصل از آن را برای توسعه شبکه‌های روستایی و احداث نیروگاه‌های تجدید‌پذیر به کار گیریم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به استفاده از عوارض مذکور برای احداث نیروگاه‌هایی چون نیروگاه بادی، خورشیدی، آبی و انجام پژوهش‌ها و تحقیقات گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده از این بند صورت گرفته و فعالیت‌های گسترده‌ای توسط توانیر، سانا و شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع در حال انجام است.

فلاحتیان با اشاره به این‌که در ماه‌های آینده شاهد اقدامات مذکور خواهیم بود، درصددیم با افزایش ظرفیت خود را برای تابستان ۹۳ آماده کنیم.

    نظرات