مهرنشینی یا بیابان‌نشینی در سمنان!

مهرنشینی یا بیابان‌نشینی در سمنان!

http://www.bananews.ir/مسکن مهر، بی‌شک یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی دولت نهم و دهم بود اما اجرای این پروژه ملی اشکالات متعددی داشته که امروز سبب شده نارضایتی بسیاری از متقاضیان مسکن مهر را به دنبال داشته باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اگرچه صاحبان مسکن مهر در آغاز، به دلیل خانه دارشدن و وداع با اجاره نشینی خوشحال بودند اما کم کم مشکلات این پروژه، کام بسیاری از آنها را تلخ کرده است.

آنها که چندین ماه و گاه چندین سال در انتظار تکمیل واحدهای مسکن خود بودند تا کلید خانه امید خود را تحویل بگیرند، دردسرهای زیادی را در این مدت تحمل کردند. حال متقاضیان مسکن مهر به خوان‌های دیگری رسیده‌اند که عبور از آنها بی‌مدد همراهی مسوولان و مدیران سخت خواهد بود. به هر روی، متقاضیان مسکن مهر، تنها به امید خانه دار شدن از همه این خوان‌ها عبور کردند، اما امروز این مهرنشینان سمنان، به تعبیر خودشان باید چوب اختلاف برخی دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران مسکن مهر را بخورند.

یکی از ساکنان مسکن مهر صنعتی ساز "مدیران" سمنان گفت: اگر مسکن و شهرسازی، شهرداری و پیمانکاران اختلاف دارند چرا باید مردم چوب اختلاف آنها را بخورند؟

رضایی که در پروژه‌ "میعاد سمنان" سکونت دارد با گلایه از مسوولان به خبرنگار ایسنا گفت: ما نمی‌توانیم فرزندانمان را راهی خیابان‌ها و کوچه‌های محل کنیم تا بازی کنند زیرا که انباشتی از زباله و نخاله‌های ساختمانی رها شده است.

وی افزود: اینکه سقفی برای مردم و نیازمندان مسکن ساخته‌اند، جای تشکر و قدردانی دارد اما این موضوع که نخاله‌های ساختمانی را در محل ساخت مسکن مهر رها کرده‌اند و رفته‌اند اصلأ منطقی نیست، خانواده‌های زیادی، اینجا زندگی می‌کنند.

این شهروند سمنانی گفت: گویا مسوولین فکر نمی‌کنند که افرادی از جامعه در اینجا زندگی می‌کنند و نمی‌خواهند به وضعیت مسکن مهر این منطقه رسیدگی کنند؛ انگار برایشان مهم نیست؛ چندین بار به استانداری، شهرداری، مسکن و شهرسازی مراجعه کرده‌ایم اما جوابگو نیستند و از اختلافات خود با پیمانکاران صحبت می‌کنند که اصلأ ربطی به مردم ندارد.

 

رضایی با اشاره به این‌که شهرداری هیچ اقدامی برای ساماندهی به اوضاع این منطقه نمی‌کند، ادامه داد: در این منطقه چند هکتاری که چندین هزار واحد مسکونی وجود دارد، تنها ۲ کارگر شهرداری مشغول به کار هستند که وقتی به آنها اعتراض می‌کنیم، می‌گویند نیرو کم است و فقط خیابان‌های اصلی را تمیز می‌کنند.

وی ادامه داد: زمین‌های خالی زیادی در این منطقه وجود دارد که نخاله‌های ساختمانی و زباله در آنها رها شده است و در هر زمینی، شهرداری یک تابلو با عنوان محل فضای سبز و محل اداری نصب کرده است اما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد، حتی برای خارج کردن نخاله‌های ساختمانی از اطراف خانه مردم نیز اقدامی انجام نمی‌دهد.

محمد موسوی یکی دیگر از ساکنین مسکن مهر صنعتی ساز سمنان به خبرنگار ایسنا گفت: با وجود این‌که در این منطقه چندین واحد مسکونی ساخته شده و رفت و آمد صورت می‌گیرد، اما هنوز مثل بیابان خشک و بی‌علف است، سگ‌های ولگرد به صورت گله‌ای در خیابان‌ها تردد می‌کنند و هنوز شکل شهر به خود نگرفته است.

وی با بیان این‌که نمی‌دانم مسوول جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، کدام ارگان است، افزود: حتمأ باید اتفاق بدی بیفتد و یکی از فرزندان و ساکنان مسکن مهر مصدوم شود تا مسوولین به فکر بیفتند و بخواهند کاری کنند.

موسوی ادامه داد: تمام فضای اطراف خانه‌های مردم در مسکن مهر صنعتی ساز را انباشتی از زباله و نخاله‌های ساختمانی فرا گرفته است، مثل این‌که وسط بیابان خانه ساخته باشند و دیگر هیچ کاری انجام نشده باشد.

وی عنوان کرد: مردم با هزینه خودشان جلوی درب خانه‌ها فضاسازی کرده‌اند، آن هم هر بلوکی به سلیقه خودش این کار را انجام داده است که شکل زیبایی نیز ندارد و اگر همین کار را هم نمی‌کردند دیگر باید در خاک و زباله غلت می‌زدند.

یکی از زنان ساکن در مسکن مهر صنعتی ساز سمنان، گفت: هر روز همراه فرزندم از خانه خارج می‌شوم تا فرزندم سوار سرویس مدرسه شود؛ خودروهای سنگین، صبح‌های زود همزمان با سرویس مدارس از این منطقه خارج می‌شوند؛ مگر نه اینکه باید از ورود خودروهای سنگین و نیمه سنگین به مناطق مسکونی جلوگیری شود؟

جمالی ادامه داد: اگر همراه فرزندم نباشم ممکن است اتفاق بدی برای او بیفتد. همچنین سگ ولگرد در این منطقه وجود دارد و چرا کسی فکری برای این منطقه نمی‌کند؛ مسکن مهر صنعتی ساز سمنان هنوز ناقص است و امکانات رفاهی، فضای سبز و امکانات ورزشی و سرگرمی در این منطقه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: اقداماتی همچون تسطیح زمین و جمع آوری نخاله‌های ساختمان مگر چقدر هزینه دارد، چرا زمانی که یک قسط از مسکن مهر عقب می‌افتد سریع نامه می‌زنند و تهدید به تخلیه منزل می‌کنند و آن‌وقت برای سامان دادن به منطقه هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند؟

این ساکن مسکن مهر صنعتی ساز سمنان افزود: نام بلوار اصلی این شهرک، شهرداری است اما شهرداری هیچ اقدامی در این منطقه انجام نداده است هیچ اثری از خدمات شهرداری در این منطقه نیست.

با وجود پیگیری‌های خبرنگار ایسنا برای پیگیری مشکلات موجود در پروژه‌های مسکن مهر سمنان، هیچ گونه پاسخی از سوی شهرداری سمنان دریافت نشد.

معاونت خدمات شهری شهرداری سمنان نیز در پاسخ به پیگیری خبرنگار ایسنا پاسخ داد: شهرداری منطقه ۲ مسوول پیگیری و پاسخگویی به مسائل موجود است.

شهرداری منطقه ۲ سمنان نیز معاون عمرانی خود را مسوول پاسخگویی به ایسنا معرفی کرد که تا این لحظه و با وجود تماس‌های مکرر ایسنا، هنوز پاسخی دریافت نشده است.

    نظرات