اجرای سیاست مقاوم سازی در کنار نوسازی بافت‌های فرسوده

اجرای سیاست مقاوم سازی در کنار نوسازی بافت‌های فرسوده

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به معرفی ۲۹۷ هزار و ۳۲۶ واحد به بانک برای دریافت تسهیلات گفت: به دنبال این هستیم تا مقاوم سازی را در کنار نوسازی در بافت های فرسوده مطرح کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدسعید ایزدی در نشست خبری با اشاره به اینکه ۷۶ هزار هکتار بافت فرسوده شهری شناسایی شده است گفت: مقاوم سازی و ارتقاء کیفیت محلات در دستور کار عمران و بهسازی قرار دارد و ما یکی از کارآمدترین سیاست ها را ترغیب و تشویق مالکان به نوسازی می دانیم.

وی با بیان اینکه از طریق تعریف بسترهای تشویقی، اعطای وام و بخشودگی های مختلف اقداماتی در این زمینه انجام شد افزود: باید کار خود را با وسعت بیشتری ادامه دهیم تا شعار مشارکت مردم در همین حد باقی نماند و دولت به عنوان یک نهاد تسهیل گر به سمتی برود تا قوانین و مقررات تسهیل کننده کار شهرداری ها و بخش خصوصی باشد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: ما باید با حمایت از شهرداری ها وارد حوزه سخت افزاری هم شویم زیرا تعریف و اجرای پروژه ها محرک توسعه است. وی با اشاره به اینکه اجرای عملیات هایی که تشویق کننده ساکنان و مالکان بافت های فرسوده باشد در دستور کار ما قرار دارد، افزود: در کنار آن بسته های تشویقی برای توانمندسازی ساکنان ایجاد کردیم. همچنین مقوله جدیت هم بسیار مهم است، اما در سال های گذشته نسبت به آن کم لطفی شده است.

ایزدی خاطر نشان کرد: تلاش داریم فرآیند نوسازی را به سمتی ببریم که الگوها برگرفته از معماری ایرانی- اسلامی باشد. وی با اشاره به سیاست تسهیلات‌دهی و آموزش در بافت های فرسوده گفت: قصد داریم که علاوه بر اجرای سیاست های نرم افزاری در حوزه سخت افزاری هم اقداماتی را انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۱۷ هزار و ۶۲۱ مورد سهمیه نوسازی داشتیم گفت: از این تعداد ۲۹۷ هزار و ۳۲۶ واحد به بانک معرفی شدند که ۲۵۷ هزار و ۷۵۹ واحد دارای قرارداد هستند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اجرای سیاست تشویقی برای تعمیر و مقاوم سازی خانه ها بجای نوسازی گفت: قصد داریم از طریق وجوه اداره شده تسهیلاتی را برای مقاوم سازی واحدها در اختیار مالکان قرار دهیم.

وی در خصوص اینکه ارزش افزوده بالای ساخت مسکن احتمال بی میلی مالکان را به مقاوم سازی به دنبال دارد گفت: هدف ما تمرکز بر یک سیاست خاص نیست بلکه مقاوم سازی هم در یک کارگروه شروع شده است و ما هم معتقدیم که این موضوع بیشتر در شهرهای کوچک قابلیت اجرا دارد و ممکن است در کلان شهرها استقبال نشود.

    نظرات