پنجمین دوره مسابقات ملی بتن با مقاومت بالا برگزار می‌شود

پنجمین دوره مسابقات ملی بتن با مقاومت بالا برگزار می‌شود

http://www.bananews.ir/دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات ملی بتن با مقاومت بالا از آغاز ثبت‌نام این دوره از مسابقات در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دبیر اجرایی این مسابقات افزود: در پی برگزاری چهار دوره موفق این مسابقات در سنوات گذشته، اجرای دوره پنجم مسابقات از چندی قبل در دستور کار حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه این مسابقات قرار گرفت.

وی گفت: هدف از این مسابقات آشنایی بیشتر و ارتقای سطح دانش علمی و عملی دانشجویان با بتن سبک سازه‌ای و غیر سازه‌ای و چگونگی ساخت آن در شرایطی نزدیک به شرایط کارگاهی است و در واقع هدف ساخت بتن با مقاومت بالا بر اساس پژوهش‌های جدید و مطالعات علمی است.

دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات ملی بتن با مقاومت بالا اظهار کرد: در این مسابقات به دنبال دستیابی به درصد‌ها و اختلال‌های جدید برای بالا بردن مقاومت بتن هستیم تا از نتایج حاصل از این مسابقات در شرایط کارگاهی و صنعتی استفاده کنیم.

 

وی افزود: دانشجویان در دانشگاه بیشتر مباحث تئوری را فرا می‌گیرند و برگزاری مسابقاتی از این دست فرصتی برای اجرای عملی و فنی دانش فراگرفته‌ شده برای دانشجو فراهم می‌آورد.

نیکخواه با اشاره به تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات گفت: ورود به مسابقات برای تمامی صنوف مرتبط با بتن و ساختمان آزاد است و علاوه بر دانشجویان، شرکت‌های تولید کننده بتن، ساختمان‌سازی و فنی درگیر با این صنعت می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: در واقع فرصت رقابت دانشجویان با استادان، صنعتگران و کارشناسان این حرفه جذاب‌ترین بخش این مسابقه به‌ شمار می‌آید.

دبیر اجرایی این مسابقات از برگزاری مسابقه در دو مرحله خبر داد و افزود: مرحله اول در اسفند ماه با ساخت نمونه‌های بتن و مرحله نهایی در اواخر فروردین سال آینده با رقابت و آزمایش نمونه‌های ساخته شده همراه خواهد بود.

نیکخواه همچنین گفت: نمونه‌ها بر اساس مصالح یکسانی که دانشگاه در اختیار تیم‌های شرکت‌کننده خواهد گذاشت، ساخته می‌شود.

وی اظهار کرد: انجمن ملی بتن ایران، استانداری سمنان، سازمان مسکن و شهرسازی استان سمنان، سازمان نظام مهندسی استان‌های سمنان و تهران، آزمایشگاه مکانیک خاک، موسسه استاندارد، شورای اسلامی و شهرداری سمنان از جمله حامیان برگزاری این مسابقه به شمار می‌آیند.

    نظرات