چمران: فروش بلیت‌های مدت‌دار به نفع مترو نبود

چمران: فروش بلیت‌های مدت‌دار به نفع مترو نبود

http://www.bananews.ir/یک عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه کارت بلیت‌های شش ماهه و یکسال مترو به نفع مترو و بیت‌المال مردم نبود، گفت: کارت‌های مترو کیلومتری شده است که به نظر عادلانه‌تر است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا گفت: پیش از این کارت‌های مدت‌دار توسط یک فرد خریداری می‌شد و بعد به افراد دیگر می‌فروخت و با توجه به سوء استفاده‌های زیاد، یکساله کردن بلیت‌ها بی‌معنی است.

وی با تاکید بر اینکه استقبال از این کارت‌های یکساله زیاد بود ولی مترو ضرر می‌کرد، گفت: جا‌به‌جایی یک فرد در یک سفر حدود ۱۰۰۰ تومان برای مترو هزینه دارد و هر فرد با وجود کارت‌های مدت‌دار تنها ۴۰ تومان پرداخت می‌کند و این نسبت عاقلانه نیست. البته بحث‌های دیگری هم در خصوص وجود این کارت‌های مدت‌دار وجود داشت و نتیجه این شد که عادلانه‌ترین راه محاسبه کیلومتری هزینه‌ها است.

وی افزود: استفاده از کارت‌های مدت دار برای کسی که روزی ۱۰ مرتبه از مترو استفاده کند نفع دارد اما باید یادمان باشد که این پول، پول مردم است و متعلق به شهرداری نیست و نباید شرایط به گونه‌ای باشد که فردی بیشتر استفاده کند و فرد دیگر کمتر استفاده کند.

    نظرات