صادرات خدمات فنی و مهندسی از مرز ۱٫۶ میلیارد دلار گذشت

صادرات خدمات فنی و مهندسی از مرز ۱٫۶ میلیارد دلار گذشت

www.bananews.irمعاون سازمان توسعه تجارت ایران از رشد ۷۷ درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی در ۸ ماهه ابتدای امسال خبرداد و اعلام کرد: صادرات خدمات فنی و مهندسی در این مدت به یک میلیارد و ۶۰۶ میلیون دلار رسید.

کیومرث فتح اله کرمانشاهی گفت: در ۸ ماهه ابتدای سال جاری میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی به بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۶ میلیون دلار رسیده، این در حالی است که حجم کل قراردادها در سال گذشته۹۰۷ میلیون دلار بوده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: صادرات خدمات فنی و مهندسی در ۸ ماهه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۴ شرکت در بازارهای هدف برای صدور خدمات فنی و مهندسی حضور داشته اند که امسال در ۸ ماهه به این تعداد ۲۱ شرکت رسیده است، همچنین ۱۸ پروژه در سال گذشته در بازارهای هدف اجرا شده است که در ۸ ماهه امسال به ۲۴ پروژه رسیده است.

به گفته کرمانشاهی، متوسط ارزش هر پروژه در ۸ ماهه ابتدای سال گذشته ۵۰ میلیون دلار بوده که امسال به ۶۶ میلیون دلار رسیده است، ضمن اینکه ایران در سال گذشته در ۸ کشور و امسال در ۱۵ کشور پروژه اجرا کرده است.

وی اظهار داشت: بیشترین تمرکز ایران با توجه به مزیتهای خود در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخشهای نیرو و ساختمان بوده است.

این مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ایرانی ها برای صدور خدمات فنی و مهندسی در کشورهای آفریقایی، امریکای جنوبی، آسیای جنوب شرقی، حاشیه خلیج فارس و CIS حضور دارند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

    نظرات