فرار سرمایه از بخش ریلی به دلیل غیر واقعی بودن نرخ‌ها

فرار سرمایه از بخش ریلی به دلیل غیر واقعی بودن نرخ‌ها

http://www.bananews.ir/رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی، بحث غیرواقعی بودن نرخ‌ها در حوزه ریلی را موضوعی قابل توجه دانسته و تصریح کرد: این موضوع جزو سیاست‌های اصلی وزیر راه و شهرسازی بوده که غیر واقعی بودن نرخ ها باعث فرار سرمایه از بخش ریلی شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سعیدنژاد، رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی در آیین نکوداشت فعالان بخش خصوصی در عرصه حمل ونقل ریلی که به مناسبت هفته حمل ونقل برگزار شد اظهار کرد:‌ تعامل بین بخش خصوصی و دولتی هدف اصلی است که توسعه حمل ونقل ریلی کشور و افزایش سهم در این بخش اتفاق بیفتد.

قرار نیست سرمایه‌گذاری دولتی در بخش ناوگان داشته باشیم

وی با بیان اینکه در بخش ناوگان قرار نیست سرمایه‌گذاری دولتی داشته باشیم افزود: در این بخش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود و در قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی نیز تصریح شده که نرخ دسترسی به شبکه ریلی به گونه‌ای تعریف شود که سرمایه‌گذاری در این بخش از مزیت بیشتری برخوردار شود ولی متاسفانه در سیستم ریلی دولت ۵۷ درصد درآمد ناوگان باری را بابت حق دسترسی و نگهداری خطوط دریافت می‌کند.

 

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور برای تامین ناوگان عدد قابل توجهی است به شرطی که بتوانیم این انگیزه و مزیت را برای بخش خصوصی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: سهم حمل ونقل ریلی را باید افزایش دهیم که متاسفانه در حال حاضر این موضوع از اهداف مورد نظر خود خیلی دور شده است.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه سهم حمل و نقل ریلی از بندر امیرآباد زیر پنج درصد و در بندر شهید رجایی نیز مشابه همین رقم است گفت: این آمار نشان می دهد ایرادی دراین زمینه وجود دارد که باید با تعامل جدی بخش ریلی و دریایی این موضوع را حل و فصل کنیم.

سعیدنژاد به موضوع دسترسی آزاد به شبکه ریلی کشور اشاره و بر ضرورت توجه به آن تاکید کرد و گفت: مواردی در آیین نامه‌ مربوطه پیش بینی شده که بهتر است هر چه زودتر نهایی شود.

    نظرات