فراخوان مشارکت در تکمیل ۱۴۵ بیمارستان دولتی‌ساز

فراخوان مشارکت در تکمیل ۱۴۵ بیمارستان دولتی‌ساز

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر کمبود اعتبار دولتی برای تکمیل ۱۴۵ بیمارستان در حال ساخت و لزوم استفاده از مشارکت مردم در این زمینه، گفت: شورای مشترک جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ساخت بیمارستان‌ها هرچه سریع‌تر در وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس آخوندی که به همراه وزیر بهداشت از پروژه احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی در تهران بازدید می‌کرد با بیان اینکه دولت لزوما نباید ساخت، اداره و بهره‌برداری را برعهده داشته باشد، تاکید کرد: با تغییر پارادایم باید دولت از تصدی‌گری مستقیم فاصله بگیرد.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در بسیاری از کشورها اجرای پروژه‌های خدماتی توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و ساخت بیمارستان نیز از طریق مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود.
وی اظهار کرد: از ۱۴۵ بیمارستان در دست ساخت وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی شده است که تا پایان سال آینده، ۲۳ بیمارستان تکمیل و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.
آخوندی تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل تکمیل ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی کمبود اعتبار است که دولت در نظر دارد تا با رفع موانع جذب مشارکت و خرید خدمات توسط دولت، ساخت این مراکز تسریع شود.
وی گفت: قطعا امکانات رفاهی که مردم برای هموطنان خود می‌توانند فراهم کنند، بیش از اقداماتی است که دولت به‌تنهایی می‌تواند به انجام برساند و ما با انحصار اجرا این‌گونه خدمات در دولت مخالفیم، زیرا امکانات رفاهی محصول جامعه است و دولت فقط باید نقش تسهیل‌کننده را داشته باشد. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دولت از تمام مردم برای مشارکت در ساخت بیمارستان‌ها در تمام نقاط کشور یاری می‌طلبد و در صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساخت و حتی نگهداری و بهره‌برداری دولت می‌تواند، محصول نهایی آنها را خریداری کند.

    نظرات