هرچه گران شود استقبال مردم هم برای خرید بیشتر می‌شود!

هرچه گران شود استقبال مردم هم برای خرید بیشتر می‌شود!

http://www.bananews.ir/درحالیکه پائیز سال گذشته روند افزایشی قیمت در بازار مسکن کلید خورد پائیز امسال این روند معکوس شد و قیمت‌ها روند کاهشی گرفت اما با وجود کاهش قیمت و شکستن حباب بازار مسکن، تعداد معاملات نسبت به پائیز گذشته نزدیک به ۱۵۰ هزار مورد کاهش یافته است؛ انگار بر حسب عادت در جامعه ایران، متقاضیان زمان افزایش قیمت اقبال بیشتری به بازار نشان می‌دهند!

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کل معاملات منعقد شده مسکن در فصل پائیز امسال ۴۱۶ هزار و ۳۷۲ مورد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴۹ هزار و ۳۵۸ مورد کاهش دارد.

در پائیز سال گذشته بیشترین معاملات مربوط به ماه مهر بود اما پائیز امسال آذر صدرنشین تعداد معاملات مسکن بوده و تعداد معاملات در این ماه نسبت به ماه گذشته‌اش نزدیک به ۱۶ هزار مورد افزایش داشته و تقریبا به آمار معاملات مهر ماه نزدیک شده است چراکه آبان امسال میزان معاملات مسکن کاهش چشمگیری داشت که این کاهش در آذر جبران شد.

تعداد معاملات مسکن در آذر امسال ۱۴۴ هزار و ۲۹۶ مورد بود که ۸۶ هزار و ۳۲۳ مورد آن مربوط به خرید و فروش‌ خانه بوده است.

بر اساس آمار موجود از میزان قراردادهای منعقد شده مسکن در کل کشور، از ابتدای سال هرچه قیمت‌ها با نزول بیشتری همراه شده معاملات نیز کمتر شده است و علیرغم شکسته شدن حباب ۲۰ درصدی قیمت مسکن و کاهش دو درصدی قیمت‌ها در فصل پائیز، بازار با رکود مواجه است و استقبال چندانی برای خرید و فروش خانه نیست و به گفته رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک " هر چه قیمت‌ها افزایش یابد تقاضای مردم برای خرید هم بیشتر می‌شود و زمان کاهش قیمت مرم دست نگه می‌دارند".

شاید بازار منتظر اعلام برنامه‌ها و تسهیلات مسکنی وزارت راه و شهرسازی و قطعی شدن میزان وام مسکن است که در بانک مرکزی و وزرات راه و شهرسازی در حال بررسی است.

    نظرات