کنفرانس بین المللی عمران، معماری و توسعه پایدار شهری برگزار گردید

کنفرانس بین المللی عمران، معماری و توسعه پایدار شهری برگزار گردید

کنفرانس بین المللی عمران، معماری و توسعه پایدار شهری با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس فرهاد علیزاده افشار دبیر اجرایی این همایش گفت: تعداد۴۲۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده است که در حدود ۲۲۰۰ عدد از این مقالات پذیرفته شده و ۸۰ عدد نیز در طی دو روز ارائه خواهند شد.
وی افزود: این کنفرانس باشعار "خلاقیت ونوآوری راهی به سوی توسعه آینده" فرصتی برای گردهمایی صاحبنظران، متخصصان واندیشمندان درحوزه عمران ، معماری، سازه وتوسعه شهری است.
علیرضامنادی نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو درمجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: در کشوری زندگی می کنیم که یکی از زلزله خیز ترین کشورهای جهان است و تبریز بعد از تهران دومین شهر برج ساز است.
منادی با اشاره به دستور کار سیاسی کشور مبنی بر حفظ انرژی افزود: مصرف اساسی انرژی در ساختمانها وبناها بوده که معماران ومهندسان آنها را طراحی وبنا می کنند وباید طوری طراحی کنند تاکمترین اتلاف انرژی را داشته باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: تنها راه هدفمندکردن انرژی ،هدفمندی یارانه ها نیست بلکه علم وتوانایی باید به کمک هم آمده و فرهنگ سازی شود.
وی با تاکید بر اینکه حاشیه نشینی شهرها نیز یکی دیگر از معضلات می باشد که باید در شهرسازی به آن توجه ویژه شود از دانشگاهیان خواست تا فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی که به آپارتمان نشینی و زیاد شدن خانه های مجردی اشاره شده توجه ودقت نمایند.
در ادامه این همایش علی رضایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: محور توسعه پایدار ، انسان و منابع انسانی می باشد ومراکز آموزشی در خط مقدم هستند، چون با تفکر وتحقیق وایده های انسانهاست که تولید ملی درجامعه شکل می گیرد وباعث توسعه ملی می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز افرود: دربحث توسعه شهری توجه روی متغیرهای زندگی شهری و رفاه اجتماعی شهروندان معطوف است اما عموم دیدگاههای توسعه پایدار شهری بر توسعه فیزیکی وکالبدی شهرتأکید دارند درحالی که می بایست وجه فرهنگی و اجتماعی توسعه شهری نیز مدنظرصاحب نظران و عوامل اجرایی قرار گیرد.
وی تأکید کرد:توسعه کشور بعد از انقلاب اسلامی بی نظیر است ودانشگاه آزاد اسلامی نیز در توسعه عمرانی و اجتماعی کشور نقش بی بدیلی داشته است .

ایرج شهین باهر رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز هم گفت: منابع را طوری مصرف کنیم که آینده گان متضرر نشوند.
وی افزود: توسعه یعنی رشد را به صورت علمی ومنطقی داشته و دانش محور باشد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهرتبریز تصریح کرد: ما توسعه داریم ولی این توسعه پایدار نیست وحتی گاهی بستر را برای بحران مهیا می کند که باید توجه جدی به امر داشته باشیم.
وی گفت: امیدواریم با این همایش قدمهایی بلند در جهت رسیدن به توسعه پایدار وعملی کردن آن برداریم.
همایش بین المللی عمران، معماری وتوسعه پایدارشهری طی روزهای ۲۷ و۲۸ آذرماه درسالن های مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز برگزارشد.

 

    نظرات