ثبت سقف قیمت تیرآهن ۲۰ در بورس

ثبت سقف قیمت تیرآهن ۲۰ در بورس

http://www.bananews.ir/بازار آهن و بورس کالا روز گذشته را متفاوت از یکدیگر به پایان رساندند؛ زیرا در حالی‌که خرید و فروش‌های بازار آزاد در حداقل حجم خود قرار داشت، اما رینگ فولاد به صحنه رقابت خریداران برای تصاحب برخی عرضه‌های ذوب‌آهن بدل شده بود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بر‌اساس این گزارش یکشنبه تالار صنعتی و معدنی میزبان ۴ محصول فولادی نقد و سلف قرار گرفت که تا پایان زمان معاملات تنها یکی از عرضه‌ها با سردی خریداران روبه‌رو شد. شرکت نورد و لوله صفاطوس نقدی تیرآهن شاخه ۱۸ را با قیمت ۱۵۵۰ تومان در حجم ۸۸۰ تن عرضه کرد که معامله نشد، ذوب‌آهن اما روز پررونقی را برای عرضه‌های خود شاهد بود.
این شرکت نقدی سبد تیرآهن ۲۰ را با بهای ۲۰۵۰ تومان در حجم ۱۳ هزار و ۴۶ تن به روی تابلو معاملات برد که فاصله قیمتی نسبتا زیاد آن با بازار آزاد، -۲۷۰۰ تومان قیمت هر کیلو تیرآهن شاخه ۲۰ در بازار آهن- خبر از یک خرید ارزنده را به تجار می‌داد، از این‌رو در مقابل این حجم از عرضه بالغ بر ۱۰۴ هزار و ۳۶۸ تن تقاضا شکل گرفت که موجب شد، این محصول با تعیین سقف قیمت و بهای پایانی ۲۲۵۵ تومان به فروش برسد.
به گفته یکی از کارگزاران، شاخه‌های سنگین و نیمه سنگین تیرآهن را تنها معدودی از تجار خریدارای و انبار می‌کنند نه اکثر معامله‌گران و از آنجا که در سال جاری پروژه‌های عمرانی فعالیتی نداشته‌اند و استفاده از این قبیل شاخه‌ها به نسبت سال‌های قبل کاهش چشمگیری یافته است به همین دلیل تمرکز کارخانه ذوب‌آهن بیشتر در تولید میلگرد و شاخه‌های سبک تیرآهن بوده، بنابراین هنگامی که این شاخه نیمه سنگین با قیمت پایین در بورس کالا عرضه می‌شود رقابت زیادی میان معامله‌گران برای خرید آن رخ می‌دهد.
از سوی دیگر روز گذشته نقدی سبد طول کوتاه میلگرد و تیرآهن نیز با قیمت ۱۴۳۰ تومان عرضه شد که بیش از ۲۱ هزار تن مازاد تقاضا برای آن شکل گرفت. در همین حال این سبد در طول نرمال (۱۲ متر) نیز به صورت سلف، با قیمت ۱۶۰۵ تومان و در حجم ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن به روی تابلو رفت که ۹۹۰۰ تن از آن در زمان معاملات و ۳۳۰۰ تن دیگر آن در زمان مچینگ فروخته شد. گفته شده خرید این سبد به صورت اعتباری بوده است به همین دلیل این حجم از آن نیز به فروش رسید وگرنه بهای آن در مقایسه با قیمت‌های بازاری چندان مناسب و ارزنده نبود.
به هر ترتیب روز یکشنبه، رینگ فولاد بورس کالا با ثبات قیمت میلگرد و رشد قیمت تیرآهن به کار خود پایان داد.

    نظرات